arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

توفيق اجباري يا تحمل يک ناکامي ديگر؟

*حمید رضا عرب
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شکست سرخ ها در ورزشگاه آزادي آن هم برابر يک تيم آسيايي به قدري بد بود که حتي طرفداران دو آتشه اين تيم هم به نقد دايي و تيمش پرداختند و آن ها را بابت نتيجه بسيار ضعيفي که برابر پاختاکور کسب کردند مورد سرزنش قراردادند. چرا دايي در ورزشگاه آزادي به يک تيم ازبک آن گونه باخت؟ آيا مي توان به صعود سرخ ها از رقابت هاي آسيايي اميدوار بود؟ درحالي که همگان دنبال يافتن جواب اين سؤال هستند که آيا دايي شانس دارد يا خير؛ پرسپوليس عصر امروز در ورزشگاه آزادي بار ديگر ميزبان تيم نفت تهران خواهد بود.تقابلي که سرخ ها را ياد آن پيروزي پرگل 3 بر يک نيم فصل نخست مي اندازد.
تيم دايي آن روزها از انرژي فراواني برخوردار بود.آن ها پراميد ليگ را دنبال مي کردند اما آيا تيم او اکنون هم از اين شرايط برخورداراست؟ آيا مي توان دست کم تيم دايي را در رتبه چهارم ديد؟ کسب اين رتبه دست کم پرسپوليس را براي حضور درليگ قهرمانان سال بعد اميدوار مي کند اما آيا پرسپوليس توان برتري مقابل نفت تهران را دارد؟ نگاهي به بازيکنان حاضردراين ميدان بيانگر اين است که دايي بخشي از تيم اصلي خود را در اختيار ندارد.
در تيم دايي امروز سپهر حيدري،عليرضانورمحمدي، رحمان احمدي، اشپيتيم آرفي، غلامرضا رضايي و به احتمال فراوان حسين بادامکي غايب خواهند بود.اين يعني بخشي از شاکله تيم مورد علاقه آقاي دايي _ درميدان حضور نخواهند داشت.نبود اين بازيکنان دوحالت را پيش روي دايي قرارخواهد داد.
بدبينانه اين است که دايي در غياب بازيکنان مورد علاقه اش شکستي ديگر را تجربه کند و خوشبينانه اينکه پرسپوليس دايي امروز به واسطه برخورداري از بازيکنان جوانتر و البته با انگيزه تر بتوانند حريف خود را از سد راه برداشته و شايد ناکامي برابرپاختاکور را از ياد هواداران خود ببرند. در گذشته هاي دور هرگاه پرسپوليس به يک باره دچار تغييرات مي شد نتيجه مي گرفت براي نمونه آن مي توان به تيم هاي تحت فرمان علي پروين اشاره داشت.
پروين هرگاه دست به تغييرات اساسي مي زد موفق بود .پرسپوليس تيمي است که معمولاً پس از شوک هاي اين چنيني نتيجه مي گيرد اما آيا تيم کنوني از ظرفيت بالقوه برخورداراست تا مانند تيم هاي گذشته چهره عوض کند؟نگاهي به بازيکنان در اختيار دايي البته بيانگر اين واقعيت است که وي از داشتن بازيکناني خلاق که توانايي ظهوري چشمگير را داشته باشند بي بهره است.او اين روزها به سامان آقا زماني بيش از گذشته توجه مي کند اما اين بازيکن هرگز نتوانسته پاسخ اعتماد دايي را بدهد. نقصان وقتي عميق تر جلوه مي کند که مي بينيم دايي 2 بازيکن خود را هم پيش از اين به دليل اختلاف هاي شخصي و مسائل انضباطي از تيم بيرون کرده است.
قطع به يقين اگر امروز کريم باقري و شيث رضايي در پرسپوليس حضور داشتند دايي بابت محروميت بازيکنان خود ترسي به دل راه نمي داد اما شرايط به گونه اي پيش رفت که اين دو از تيم دايي جدا شدند.به نظر مي رسد دايي بار ديگر در کوران آزمايشي سخت و دشوار قرارگرفته است و بايد با اتخاذ يک تصميم آني اما درست از چالش پيش روبيرون بيايد.شايد اگر آن اتفاق هاي بچگانه در جريان بازي با استيل آذين پيش نمي آمد امروز دست دايي براي انتخاب نفرات اصلي باز بود اما دست تقدير با پرسپوليس کاري کرده که در ليگ اين گونه براي انتخاب تيم اصلي خود سردرگم بشود.آن چه امروزبراي هواداران پرسپوليس مهم جلوه مي کند کسب سهميه آسيايي است؛حال اين مهم مي خواهد از راه ليگ باشد يا جام حذفي .علي دايي نيک مي داند که درشرايط سخت کنوني راهي جز برآورده کردن انتظار هواداران ندارد حال با دست خالي يا دست پر!
نظرات بینندگان