arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

هشدار جدی برای دورجدید مسافرتهابه هرمزگان/۳۹بیمار مشکوک آنفلوانزا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به آغاز دور جدید مسافرتها به استان هرمزگان به خصوص در ایام تعطیل مردم در برقراری ارتباط و استفاده از ماسک جدیت داشته باشند.

دکتر محمدشکاری پیش ازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مورد شیوع بیماری آنفلوانزای نوع H۱N۱ در کشور به خصوص در استانهای همسایه بیان داشت: ۳۹ بیمار مشکوک به آنفولانزای حاد فصلی در  استان هرمزگان شناسایی و تحت درمان هستند. پیش از این ۱۱ بیمار در شهرهای میناب و بندرعباس بستری شده اند. همچنین یک مورد فوتی هم در قشم گزارش شد.

وی همچنین نسبت به احتمال شیوع با تاخیر اپیدمی آنفلوانزای H۱N۱ در استان کرمان و سیستان و بلوچستان و اینکه این استان ها از همسایگان هرمزگان محسوب می شوند، گفت: تدابیر لازم برای پیشگیری تا حدامکان از این بیماری در استان هرمزگان اتخاذ شده است.

شکاری با بیان اینکه کودکان زیر دوسال، افراد بالای ۶۵ سال و زنان باردار، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی و افراد دیابتی از جمله گروه های پرخطر محسوب می شوند، گفت: توصیه می شود این افراد واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هرمزگان داروهای ضد ویروسی و واکسن به اندازه کافی وجود دارد و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است و دور دوم اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه آموزشی علیه این نوع آنفلوانزا به صورت جدی در تمام شهرستان های هرمزگان در حال انجام است.

دکتر شکاری با بیان اینکه این بیماری در صورت تشخیص زود هنگام قابل درمان است افزود: بدن درد شدید ، تب بالا ،سرفه،تنگی نفس از علایم اصلی بروز این بیماری است.

منبع: مهر
برچسب ها: آنفلوانزا ، باردار ، قشم ، دیابت
نظرات بینندگان