arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

عزاداری کارتن خواب‌ها + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
400 کارتن خواب تهرانی در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.

مردم محله خاوران صبح امروز شاهد نوع خاصی از عزادارانی بودند که مشابه آن با این تعداد عزادار بی سابقه بود.

۴۰۰ کارتن خواب تهرانی از مددسراهای خاوران، بهمن و امید از ابتدای صبح امروز در سوگ پیامبر مهربانی و کریم اهل بیت عزاداری کردند، سینه زدند و اشک ریختند.

حسن غلامی، قائم مقام معاونت خدمات اجتماعی سازمان رفاه درباره این برنامه و ضرورت برپایی برنامه‌های مشابه می‌گوید:: متاسفانه اکثر کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها، معتاد هستند. این‌ها وقتی به سمت مصرف مواد رفتند، همه کارکردها و توانمندی‌های خود را از دست داده‌اند و به تبع آن اعتماد به نفس و عزت نفسشان هم به عنوان یک فرد مفید برای جامعه از بین رفت. برگزاری چنین برنامه‌هایی با محوریت مذهبی یا حتی حضور هنرمندان و قهرمانان ورزشی در مددسراها می‌تواند از نظر روانی روی آن‌ها تاثیری بگذارد و اراده‌ای در آن‌ها ایجاد کند که بار دیگر برخیزند.

عزاداری کارتن خواب‌ها + تصویر

صدای حزن انگیز مداح در لابه‌لای کارتن‌خواب‌ها می‌پیچد و به هق هق‌شان می‌اندازد. به کارتن خواب‌ها که نگاه می‌کنی، صورتشان را زیر دست‌ها پنهان کرده‌اند و اشک می‌ریزند؛ آن گونه می‌گریند که گویی تازه داغذار شده‌اند و به مصیبتی عظیم گرفتار، غلامی ادامه می‌دهد: آن قدر این برنامه بر روحیه بی خانمان‌ها اثر مثبت داشته که امیدوارم نظیر این برنامه‌ها در طول سال و مناسبت‌های مختلف مذهبی اجرا شود.

صدای مداح اوج می‌گیرد و صدای سینه زدن‌ها هم. هیئت رهروان چهارده معصوم(ع) که هر سال به مناسبت اربعین سالار شهیدان و ۲۸ صفر مراسم ویژه مذهبی را برای گروه‌های خاص برگزار می‌کند، امسال میهمان کارتن خواب‌ها شده است.

در گوشه‌ای دیگر از مراسم، بخار گرم و مطبوعی از دیگ‌های بزرگ به آسمان می‌رود. ظرف‌ها پر می‌شود از مهربانی‌ها و سخاوت‌های مردمی به میزبانی همه تهران.

تهیه بیش از ۴ هزار پرس آش شله قلمکار و بیش از ۵۰۰ غذای گرم و توزیع آن میان مددجویان و کارتن‌خواب‌های ۲۲ مددسرا حاصل مشارکت مردمی در این برنامه بود.

بسیاری از مقدمات این برنامه با مشارکت‌های مردمی فراهم شد. غلامی درباره مشارکت‌های مردمی می‌گوید: وظیفه ما در سازمان رفاه تسهیل‌گری است و ایجاد شرایطی که مردم خودشان برای مشارکت پا پیش بگذارند، زیرا معتقدیم بحث آسیب‌های اجتماعی باید اجتماعی باشد. این برنامه هم با مشارکت مردمی فراهم شد.

علی اکبر انجمنی شهردار منطقه ۱۵، فرزاد هوشیار مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی و تنی چند از مدیران و مسئولان شهرداری تهران و سازمان رفاه نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان