arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴

پارلمان انگلیس با طومار صدها هزارنفری علیه ترامپ چه می کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدها هزار نفر از انگلیسی‌ها با امضای طوماری خواهان ممنوع شدن ورود دونالد ترامپ به کشورشان شدند و به این ترتیب نمایندگان پارلمان این کشور بر طبق قانون باید این تقاضا را بررسی کنند.

به گزارش انتخاب و به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمع‌آوری امضا برای این طومار پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوی‌خواه آمریکا در اظهار نظری مناقشه‌برانگیز گفت باید ورود مسلمانان به آمریکا ممنوع شود.

دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مبارزه انتخاباتی خود حرف‌های جنجال‌برانگیز بسیاری از جمله "مسجدهای آمریکا باید تحت نظر باشند" و "باید یک دیوار بزرگ بزرگ بین آمریکا و مکزیک کشید" زده است.

پارلمان انگلیس بر طبق قانون این کشور باید طومارهایی را که بیش از ١٠٠ هزار امضا داشته باشند، بررسی ‌کند.

وزیر کشور انگلیس این اختیار را دارد در صورتی که تشخیص دهد بعضی اشخاص "برای منافع عمومی مفید نیستند یا ممانعت از ورودشان بنا به سیاست‌های عمومی موجه باشد" ورود آنها به این کشور را ممنوع کند.

جورج آزبورن، وزیر خزانه‌داری انگلیس نیز اخیرا در پارلمان از موضع ترامپ انتقاد کرد و گفت این حرف‌ها با اصول مبنایی آمریکا تناقض دارند، اما در عین حال درخواست ممنوع الورود کردن وی را رد کرد.

در طومار درخواست برای ممنوع‌الورود شدن دونالد ترامپ آمده است: انگلیس ورود بسیاری را به خاطر نفرت‌پراکنی ممنوع کرده است. این اصل باید درباره هر کسی که می‌خواهد به انگلیس بیاید رعایت شود.

در ادامه این طومار تصریح شده است: اگر بنا است که 'رفتار غیرقابل قبول' مبنایی برای اجازه دادن به ورود افراد به کشور باشد، این اصل باید به طور منصفانه درباره ثروتمندان و قدرتمندان مانند فقیران و ضعیفان اعمال شود.

این طومار در جدیدترین به روز رسانی تا کنون توانسته نزدیک به 358 هزار امضا جمع‌آوری کند.

در همین حال دولت اسکاتلند نیز اعلام کرد عنوان "سفیر تجاری" این منطقه را از ترامپ پس می‌گیرد و همچنین یک دانشگاه اسکاتلندی نیز مدرک دکترای افتحاری که در سال 2010 به ترامپ داده بود را به دلیل اظهار نظر مناقشه‌برانگیز وی لغو کرده است.

یک سخنگوی دولت اسکاتلند با اعلام اینکه ترامپ از فهرست سفیران تجاری جهانی این منطقه تحت عنوان فهرست "GlobalScot" کنار گذاشته شده است، گفت: اظهارات اخیر ترامپ نشان داد او دیگر شایستگی این را ندارد که سفیر تجاری اسکاتلند باشد.

دانشگاه رابرت گوردون اسکاتلند نیز اعلام کرد، مدرک دکترای افتخاری در رشته مدیریت تجارت را که در سال 2010 به ترامپ اعطا کرده بود به دلیل این که اظهارات اخیر وی در مورد ممنوع شدن ورود مسلمانان به آمریکا کاملا با ارزشها و اخلاقیات این دانشگاه مغایرت دارد، پس می‌گیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان