arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴

تایید خبر «انتخاب» / وزیر خارجه عربستان: دیدارم با ظریف تنها چند دقیقه طول کشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه عربستان سعودی خبرها درباره هر نوع تفاهم یا توافق بین ریاض و تهران درباره حل و فصل (مسائل) در لبنان را رد کرد.

به گزارش «انتخاب»، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی خبرها درباره هر نوع تفاهم یا توافق بین ریاض و تهران درباره حل و فصل موضوع لبنان را رد کرد. وی پرسید چگونه این توافق می تواند بدست آید وقتی که دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست های وین فقط چند دقیقه به طول انجامید.

وی در گفتگوی خبری گفت هیچ تفاهم و هیچ توافقی با ایران بدست نیامد و اختلاف با ایران ادامه خواهد داشت تا زمانی که به دخالت در امور منطقه و حمایت از تروریسم ادامه دهد.

وی افزود کشورهای عضو شورای همکاری (خلیج فارس) خواهان داشتن بهترین روابط با ایران به عنوان یک کشور اسلامی ، همسایه و دارای تاریخ و تمدن و برخوردار از احترام همه ما، هستند.

الجبیر در ادامه گفت: موضع کشورهای عضو شورای همکاری (خلیج فارس) در مخالفت کامل با نقش منفی ایران در منطقه و دخالتهایش در امور داخلی کشورهای منطقه خواه سوریه ، خواه عراق یا یمن و حمایتش از تروریسم ثابت است.

وی افزود این اقدامات به ایجاد روابط مثبت کمکی نمی کند. الجبیر ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان روابطی براساس حسن همجواری و دخالت نکردن در امور دیگران برقرار کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد ایران سیاستهایش را تغییر دهد و به طرف مهمی تبدیل شود و نقش های مثبت در این منطقه ایفاکند.

وی در اظهارات مطبوعاتی دیگری گفت ما در عربستان سعودی موافق برقراری بهترین روابط با ایران هستیم. ایران کشوری اسلامی و همسایه کشورهای خلیج(فارس) است و رشته های پیوند و منافع مشترک متعددی داریم اما دخالتهای ایران در امور برخی از کشورهای عربی و ایجاد اختلافات مذهبی و فتنه انگیزی، روابط با این کشور را به جایی رسانده است که اکنون است. زمانی که تهران از سیاستهای کنونی اش دست بردارد آمادگی خوبی را برای برقراری روابط حسن همجواری و همکاری مشاهده خواهد کرد.

پیشتر «انتخاب» طی گزارشی خبر دیدار چندین ساعته ظریف و الجبیر را تکذیب کرده و میزان گفتگوی این دو را تنها 8 دقیقه عنوان کرده بود.
نظرات بینندگان