arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

دیدار «سید حسن نصرالله» و «سلیمان فرنجیه»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب‌الله لبنان با رئیس جریان «المرده» این کشور دیداری طولانی داشت و در این دیدار درباره آخرین مسائل مربوط به انتخاب رئیس‌جمهور برای لبنان بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان با «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» این کشور دیدار کرد.

وبگاه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت: فرنجیه به دیدار نصرالله رفت و در این دیدار درباره تمامی تماس‌ها و تحرکات سیاسی خود از جمله دیدار با «میشل عون» نامزد جریان «8 مارس» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و مشورت‌ها با اعضای حزب  «14 مارس» به ویژه «سعد حریری» و «ولید جنبلاط» توضیح داد.

فرنجیه بر تعهدش نسبت به حمایت از وحدت گروه سیاسی‌اش تاکید کرد و افزود: به همین دلیل از حمایت خود نسبت به نامزدی عون برای ریاست‌جمهوری کنار نکشیدم.

وی از برخی انتقادات متحدان گلایه و تاکید کرد: من متعهد به خط سیاسی هستم که سال‌هاست آن را در پیش گرفته‌ام و از نامزدی عون حمایت می‌کنم اما یک سوال دارم: تا کی این موضع ادامه خواهد داشت؟

نصرالله در پاسخ به اظهارات فرنجیه ضمن تاکید بر ادامه وحدت سیاسی میان عون و فرنجیه و جنبش «امل» و دیگر متحدان، گفت: نباید به هیچ گروه دیگری اجازه داده شود این وحدت را تضعیف کند.

وی خطاب به فرنجیه افزود: ما هیچ روزی به شما آنگونه که دیگران نگاه می‌کنند، نگاه نکرده‌ایم، شما متحد جدی و مورد اعتماد ما هستید و من در مسائل بسیاری شما را به دیگران ترجیح می‌دهم.

ما بر حمایت از نامزدی عون توافق کردیم اما چیزی که اتفاق افتاده این است که (نامزدی شما برای ریاست‌جمهوری) از سوی گروهی دیگر به شما پیشنهاد شده، گرچه هنوز شفاهی است و حریری و جریان 14 مارس رسما این نامزددی را بر عهده نگرفته‌اند بلکه اختلافاتی با هم دارند.

نصرالله در پاسخ به این سوال فرنجیه که گفت :« تا کی این موضع حمایت از عون با وجود مخالفت گروهی دیگری ادامه خواهد داشت؟» تصریح کرد: ما باید از خودمان سوال کنیم، هدف پشت پرده این گام از سوی گروه دیگر که همچنان هم شفاهی است و علت مطرح کردن آن در این زمان چیست؟بهایی که طرف مقابل  از این اقدام می‌خواهد، چیست؟ اگر عقبگرد را پذیرفته‌اند چرا شما را انتخاب کرده‌اند و عون را رد کرده‌اند.

در همین راستا سلیمان فرنجیه هفته گذشته به دیدار میشل عون نامزد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رفت و بار دیگر از کاندیداتوری وی اعلام حمایت کرد.
نظرات بینندگان