arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

اوباما: همه مسلمانان در سراسر جهان باید سعی کنند با هر تفسیر تحریف‌شده‌ای از اسلام مخالفت کنند/داعش دارد سعی می‌کند میان ما جدایی بیندازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس‌جمهور آمریکا طبق روال هفتگی برنامۀ کاری خود، امروز (شنبه) سعی کرد تا پس از اظهارات تند و توهین‌آمیز برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا علیه مسلمانان، تاحدی به تلطیف فضای ایجادشده در این کشور بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «کونا» کویت، باراک اوباما که اکنون پس از صحبت‌های هفته گذشتۀ «دونالد ترامپ» خطاب به جمعیت مسلمان آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت همه مسلمانان باید تعصب و عقاید متعصبانه را در هر شکل و صورت آن کنار بگذارند.

به نوشته کونا، اوباما در این سخنرانی گفت: «ما همه بخشی از یک خانواده هستیم. داعش دارد سعی می‌کند میان ما جدایی بیندازد. همه مسلمانان در سراسر جهان باید سعی کنند با هر تفسیر تحریف‌شده‌ای از اسلام مخالفت کنند.»

رییس‌جمهور ایالات متحده که دستگاه قضایی کشورش در اقدامی مغرضانه، نام برخی گروه‌های تروریستی نظیر سازمان منافقین را از لیست سیاه تروریسم خارج کرده است، در ادامه صحبت‌های خود از نوید آنچه "اخبار خوب" خوانده است خبر می‌دهد.

اوباما گفت: «رهبران سیاسی کشور در احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه، و همچنین لیبرال‌ها و محافظه‌کاران، راسخ به برقراری آزادی ادیان و مذاهب هستند... شهروندان قدرشناس آمریکایی از مسلمانان میهن‌پرست این کشور برای خدمت در نیروهای نظامی ایالات متحده سپاسگزاری می‌کنند. پیامی که امیدوارم به گوش همه مسلمانان این کشور برسد این است که آمریکایی‌ها خواهان بودن در کنار دوستان، همسایه‌ها و همکاران مسلمان خود در این کشور هستند. من صحنه‌ای را بخاطر می‌آورم که خانمی در ایالت تگزاس اخیراً دست‌نوشته‌ای با خود حمل می‌کرد که روی آن نوشته شده بود "ما همسایه‌های مسلمان خود را دوست داریم".»

در روزها و هفته‌های اخیر، رسانه‌ها و افکارعمومی آمریکا شاهد موج بی سابقه‌ای از سخنان توهین‌آمیز و افتراهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ازجمله دونالد ترامپ و بن کارسون بود‌اند. این سخنان البته با واکنش‌های بسیاری ازسوی مردم، رسانه‌ها و سیاستمداران در داخل و خارج آمریکا مواجه شد و حتی مردم انگلیس با گردآوری طوماری به امضای حدود نیم میلیون نفر، خواهان اقدام پارلمان این کشور از ورود قریب‌الوقوع ترامپ به کشورشان شدند.

برچسب ها: داعش ، تعصب ، تحریف ، هفتگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
14
4
خودتون داعش رو بوجود اوردین خوب میتونی دو دوزه بازی کنی
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
10
2
داعش ساخته و پرداخته امریکای هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
داعش پرورده ی امریکایی هاست
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
داعش پرورده ی امریکایی هاست هیچ غلطی نمیتونی بکنی
نظرات بینندگان