arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

انتقال زن ایرانی به زندانی در مینیستوتا

وضعیت شهرزاد به اندازه‌ای در زندان قبلی در مضیقه بود که پس از آنکه به زندان وسکا منتقل شده بود از وجود صابون در دستشویی‌ها ابراز خوشحالی می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فارس خبر داد: بلقیس روشن در خصوص آخرین وضعیت دخترش که در آمریکا زندانی است گفت: شهرزاد پس از ترانزیت و زندان در ایالت اوکلاهاما به زندان وسکا در ایالت مینیستوتا منتقل شده است. بلقیس روشن مادر شهرزاد میرقلی خان در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت دخترش که در آمریکا زندانی است اظهار داشت: شهرزاد پس از ترانزیت و زندان در ایالت اوکلاهاما به زندان وسکا در ایالت مینیستوتا منتقل شده است.

وضعیت شهرزاد به اندازه‌ای در زندان قبلی در مضیقه بود که پس از آنکه به زندان وسکا منتقل شده بود از وجود صابون در دستشویی‌ها ابراز خوشحالی می‌کرد.

مادر شهرزاد میرقلی خان در خصوص علت حمله قلبی و بستری شدنش در بیمارستان بیان کرد: حدود 25 روز بود که شهرزاد به درخواست خود به انفرادی منتقل شده بود تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد و از او هیچ خبری نداشتیم به همین دلیل هر شب تا دیروقت با زندان تماس می‌گرفتم ولی هر دفعه که تماس می‌گرفتم جوابی نمی‌دادند و این مسأله منجر به فشار شدید عصبی دچار عارضه قلبی شدم.

وی در ادامه در خصوص درخواست ویزا برای ملاقات شهرزاد در آمریکا عنوان کرد: از طریق وزارت امور خارجه ایران فرم‌هایی برای درخواست ویزا از طریق سفارت آمریکا در عمان تکمیل کرده‌ایم که هنوز جوابی به داده نشده است. روز گذشته از وزارت امور خارجه پیگیری کردم و در جوابم آنها گفتند: این موضوع را پیگیری می‌کنند.

مادر شهرزاد میرفلی‌‌خان تغییر وضعیت شهرزاد را به خاطر حمایت رسانه‌ها دانست و افزود: وضعیت شهرزاد را به خاطر حمایت رسانه‌ها و دولت ظاهراً بهتر شده است و جا دارد از تلاش خبرگزاری فارس در حمایت از شهرزاد تشکر کنم.

شهرزاد میرقلی‌خان شهروند ایرانی که بی‌گناه از سال 2007 در آمریکا زندانی است، اعلام کرده که در زندان آمریکا تحت شکنجه قرار گرفته است.

شهرزاد میرقلی‎خان می‌گوید که: دولت آمریکا برای انجام کاری مربوط به امور دولتی از من دعوت کرد. آنان حتی برای من بلیط گرفتند ولی در فرودگاه به من دستبند زدند و زندانی‌ام کردند و به هر شکل ممکن به شکنجه من پرداختند.

میرقلی‌خان که در زمان دستگیری تنها 26سال داشت و مادر دو کودک دوقلو است، از سه سال پیش تاکنون در زندان آمریکا به سر می‌برد.

آمریکا مدعی است که همسر سابق او، محمود سیف، سعی در صادرات عینک‌های دید در شب را از اتریش به ایران داشته است و این درحالی است که شهرزاد در غیاب او بازداشت و از سوی دادگاه فدرال فلوریدا محکوم به پنج سال زندان شد.
نظرات بینندگان