arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

قاهره: هیچ نشانه‌ای درباره تروریستی بودن سقوط هواپیمای روسی وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس کمیته حقیقت یاب سانحه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر اعلام کرد که این کمیته تا کنون هیچ شواهد و قرائنی درباره اقدام تروریستی که منجر به سقوط این هواپیما شد، دریافت نکرده است.

به گزارش انتخاب؛به نقل از خبرگزاری رویترز، ایمن المقدم امروز دوشنبه در بیانیه ای که از سوی وزارت هواپیمایی غیرنظامی مصر صادر شد، تاکید کرد: کمیته تحقیقات فنی تا کنون هیچ موردی دال بر وجود مداخله غیر قانونی و یا اقدام تروریستی در این هواپیما دریافت نکرده است و بر این اساس تحقیقات این کمیته همچنان ادامه دارد.

وی افزود که این کمیته روز گذشته نخستین گزارش خود درباره این حادثه را آماده کرده و به نمایندگان کشورهایی که در این تحقیقات شرکت دارند و نیز سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ایکائو ارسال کرد.

یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه با 224 سرنشین روز 31 اکتبر در صحرای سینا سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

روسیه و کشورهای غربی اعلام کرده بودند که این هواپیما به احتمال زیاد با یک بمبی که در داخل آن کار گذاشته شده بود منفجر شده و سپس سقوط کرده است.

گروه تروریستی انصار بیت المقدس که پس از بیعت با داعش به «ولایت سینا» تغییر نام داد مدعی شده بود که سقوط این هواپیما کار این گروه بوده است.

بر اساس این گزارش، سقوط این هواپیما خسارت های زیادی را به صنعت گردشگری مصر که رکن اصلی اقتصاد این کشور است، وارد آورد و به دنبال این حادثه روسیه و انگلیس نیز سفرهای هوایی به شرم الشیخ را به تعلیق درآوردند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان