arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

واکنش مشاور احمدي نژاد در خصوص رفت و برگشت وزیر اطلاعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علي زارعي نجفدري، مشاور رييس جمهور در جديدترين يادداشت خود كه در وبلاگش منتشر شده است با عنوان "در عمل باید عشق ورزیدن"در خصوص رفت و برگشت وزیر اطلاعات مطالبی را آورده است.

به گزارش انتخاب؛ وی در ابتدای این یادداشت کار و تلاش و خدمت در در دولتهای نهم و دهم را به دلیل جوهرة شخصیتی دکتر احمدی نژاد صد چندان توصیف کرده و با اشاره به اینکه تناسب شتاب فزایندة در این دوره بسیار بالا بوده کنشها و واکنشهای پیچیده تری را به دنبال داشته است.

زارعی نجفدری موارد اخیر دررفت و برگشت وزیر محترم اطلاعات رادر فضای اجرایی تعریف و تحلیل کرده است.

وی نوشته است:

نوع و میزان فعل و انفعالات و کنشها و واکنشها در هر نظام حکومتی، شاخصی برای سنجش میزان پویایی و یا خمودگی آن نظام حکومتی است. این فعل و انفعالات و کنشها و واکنشها در دو عرصة سیاست خارجی و داخلی مورد نظر است. ولی آنچه که ضریب پویایی یک نظام سیاسی – اجتماعی را بالا می برد، نوع و میزان فعل و انفعالات در عرصة داخلی است که نشاط ویا خمودگی نظام را نشان می دهد.

نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل جوهره و ماهیت مردمی که دارد، همواره عرصة فعل و انفعالات در حوزه های مختلف سیاسی – اجتماعی بوده و هست و طبیعی است که به تناسب آن، کنشها و واکنشهای پیچیده تری داشته باشد.    

این فعل و انفعالات در دولتهای نهم و دهم به دلیل جوهرة شخصیتی رئیس جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد که کار و تلاش و خدمت است، شتابی صد چندان گرفته  و طبیعی است که به تناسب شتاب فزایندة این فعل و انفعالات، کنشها و واکنشهای پیچیده تری را به دنبال داشته باشد. موارد اخیر دررفت و برگشت وزیر محترم اطلاعات از جمله مواردی است که باید در این فضای اجرایی تعریف و تحلیل شود:

1-  عرصة اجرا از آن جهت که عرصة تصمیم گیری، اجرا و عمل بوده، عرصة چالش زا و پُر فراز و نشیب است. در این عرصه، تصمیم گیرندگان و اجرا کنندگان لزوماً می بایست در طول یک مسیر قرار داشته باشند تا با هماهنگی از بالا به پائین، اجرائیات بنحو مطلوب و صحیح انجام گیرد. 

2-  ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران، ساختاری ولایی است و این ساختار وجه مشخصه و در عین حال وجه الامتیاز این نظام با دیگر نظامهای حکومتی است. در این ساختار، عرصة اجرا در عین حالی که مستقل است و مقبولیت خویش را مستقیماً از رأی مردم کسب می کند، مشروعیتش مستقیماً با ولایت امر است. 

3-  در یک تقسیم بندی کلّی، دولتها به دو دستة دولتهای وظیفه گرا و دولتهای تکلیف گرا تقسیم می شود. دولتهای وظیفه گرا در بهترین حالات، دولتهایی هستند که بتوانند به وظیفه ای که بر دوششان گذاشته شده، عمل کنند که نوعاً این دولتها از مقتضیات و مطالبات مردم و جامعه، عقب می مانند. دولتهای تکلیف گرا برخلاف دولتهای وظیفه گرا، همواره فراتر از وظیفه عمل می کنند. چون فراتر از وظیفه عمل می کنند، طبیعتاً فراتر از امکانات و مقتضیات می اندیشند و چون فراتر از مقتضیات و امکانات اندیشیده و عمل می کنند، با مشکلات بیشتر و کنشها و واکنشهای پیچیده تری مواجه می شوند. 

4-  دریک نگاه واقع بینانه و به اذعان و اعتراف دوست و دشمن، دولتهای نهم و دهم فعال ترین، پرکارترین و تکلیف گراترین دولت انقلاب بوده و هست و نوع و حجم کارهای انجام شده در بسیاری از موارد در دولتهای نهم و دهم، چندین برابر 5 دهة اخیر ایران می باشد به گونه ای که همزمان دو رسالت عمدة "جبران مافات گذشته" و "حرکت به سوی آبادانی و پیشرفت و تعالی" را پی می گیرد. طبیعی است به تناسب این حجم فوق العاده کارها، فعل و انفعالات فوق العاده ای در عرصة اجرا صورت گیرد و به تناسب این حجم عظیم فعل و انفعالات، کنشها و واکنشهای بسیار پیچیده ای ایجاد شود. 

5-  از آنجا که دولتهای نهم و دهم با مدیریت و سکانداری ریاست محترم جمهور عزم را برای"جبران مافات گذشته" و "حرکت به سوی عدالت و پیشرفت" جزم نمود، از ابتدا در داخل مورد هجمة سنگین جریانات و اشخاصی که در فرصت سوزیها و مافات گذشته دخیل بودند قرار گرفته و از سوی دیگر با در پیش گرفتن سیاست عیان و آشکار ضد صهیونیستی و ضد استکباری و احقاق حقوق حقّة ملت ایران در عرصة بین المللی، از خارج نیز مورد هجمة سنگین قدرتهای استکباری قرارگرفت. با این واقعیت غیر قابل انکار، معلوم می شود که چرا رئیس جمهور و دولت با چالشها، کارشکنیها و تخریب گسترده مواجه شده است که اگر نبود رهبریهای داهیانه و حمایتهای بی دریغ و بزرگوارانة رهبر عظیم الشأن انقلاب از شخص رئیس جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد و دولت، و اگر نبود مشی ولایت مدارانه و مدیریت هوشمندانه و شجاعانة رئیس جمهور، دولت در همان اوایل دوران خدمت توسط دو لبة قیچی بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی، قیچی می شد.

   مسئله اخیر را نیز باید در راستای گستردگی کارها و پیچیدگی عرصة اجرایی تحلیل نمود. با توجه به شناختی که بنده دارم جناب آقای مصلحی از دوستان و همراهان نزدیک رئیس جمهور از همان ابتدای دولت نهم بوده که در دولت دهم رئیس جمهور با طیب خاطر ایشان را برای وزارت اطلاعات انتخاب نموده اند و نامه اخیر حضرت آقا به جناب آقای مصلحی، بیش از هر چیز، حاکی از اقدام درست رئیس جمهور در انتخاب جناب آقای مصلحی بعنوان وزیر اطلاعات می باشد.

کسانی که در عرصة اجرایی کار مدیریتی کردند به خوبی می دانند که در کوران مسائل اجرایی، بروز اختلاف سلیقه بین نزدیک ترین افراد نسبت به هم امری طبیعی است و مسئله اخیر نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. آنچه که مهم است اینکه وقتی ولی امر مسلمین بنابر اقتضائات و مصالحه عالیه نظام نظر بر بازگشت ایشان داشتند، دیدیم که رئیس جمهور ولایت مدارانه مسئله را پذیرفته و حضرت آقا نیز آن حمایتهای بزرگوارانه شان را در روز شنبه گذشته در دیدار با مردم شیراز تکرار و تأکید فرمودند و مسئله خاتمه یافت.

آنچه که جای تأمل دارد اینکه در تعاقب این مسئله، جریانات و اشخاصی نمی خواهند مسئله را پایان پذیرفته بدانند و با تمسک به گفته ها و شنیده های موهوم و گاهاً ساختگی، سعی دارند خواسته و ناخواسته هیزم بیار معرکه شوند تا آنجا که رهبر معظم انقلاب روز گذشته (یکشنبه) تذکراً به آن اشاره فرمودند.

مسئله رفتن و آمدن جناب آقای مصلحی وزیر محترم اطلاعات اگر چه در عرصة اجرا امری استثنایی نیست ولی چند مسئله را بیش از پیش به اثبات رساند:

1-   جدّیت و صلابت رئیس جمهور در تصمیم گیری براساس تکلیفی که تشخیص دادند .

2-   اِشرافیت و اقتدار ولی امر مسلمین بر مصالح عالیه نظام و عمل براساس تکلیفی که تشخیص دادند.

3-   ولایت مداری و شجاعت در ولایت پذیری رئیس جمهور در نقض تصمیمی که اتخاذ کرده بودند.

دکتر احمدی نژاد بارها و بارها گفته و می گویند که باید براساس تکلیف عمل کرد. کسیکه براساس تکلیف عمل می کند سردی و گرمی روزگار در اجرای تکلیف برایش یکسان است. آنجا که تکلیف را بر آن دید که باید در بدنة دولت تغییر ایجاد کند، شجاعانه به تکلیفش عمل کرد و آنجا که نظر ولایت امر را بر ادامة همکاری جناب آقای مصلحی دید، اینجا نیز شجاعانه به تکلیف خود در ولایت پذیری عمل نموده و نشان دادند که براساس تکلیف عمل می کنند. اینجاست که با صدای رسا باید گفت: بدخواهان و دشمنان بدانند که آرزوی ایجاد زاویه و شکاف بین رئیس جمهور و ولایت را به گور خواهند برد، واقعیتی که جناب آقای دکتر احمدی نژاد بارها و بارها بر آن تأکید داشته و دارند.

واقع قضیه اینکه احمدی نژاد را باید با خودِ احمدی نژاد تحلیل کرد، نه با دیگران. اگر احمدی نژاد با این نگاه تحلیل شود (که نگاه و تحلیل واقع بینانه است)، آنچه که از این نگاه و تحلیل بر می آید اینکه تمام دغدغه ها و ذهن و دل مشغولی های جناب آقای دکتر احمدی نژاد، به منصة ظهور رساندن و اثبات کارآمدی اسلام و نظام ولایی است. این ذهن و دل مشغولیهای دکتر احمدی نژاد ترجمان اصلی ترین آرمان و مرکز ثقل رهنمودها و بیانات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر عظیم الشأن انقلاب بوده و هست. از نگاه ایشان، اثبات کارآمدی اسلام و نظام ولایی با تریبون و حرف و شعار حاصل نمی شود. برای رسیدن به این منظور فقط و فقط باید کار و تلاش خستگی ناپذیر داشت و اینگونه در عمل باید عشق و ارادت به ولایت را به اثبات رساند. این عمق نگاه و جان کلام دکتر احمدی نژاد است که:

در عمل باید عشق ورزیدن                  گفتگو را بیا تمام کنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
22
4
الحق جدیت و قاطعیت دکتر احمدی نژاد و توانایی ایشان در "پیچاندن گوش" افراد تحسین برانگیز است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
2
23
الحق که چه مشاور فهیمی دارند ایشان؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
5
برادرا دقت فرمائيد آخرين ورژن كلماتي كه قرار است در روزهاي آتي بفور مورد استفاده قرار گيرد و نشانه خلوص و ارادت است عبارتند از : كنش - واكنش - فعل و انفعالات - جوهره شخصيتي !!! هر چقدر تونستيد از اين كلمات استفاده كنيد و ثوابشو ببريد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
0
7
ولي به نظر ميرسد داستان ادامه دارد زيرا طبق شواهد موثق رييس جمهور 4 روز است كه از حضور در جلسه هيات دولت و محل كار در ساختمان سفيد نهاد رياست جمهور خودداري نموده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
0
3
سلام.اَه.... بابا جوهره ، بابا واکنش این دور وری های رئیس جمهورخیلی باحالن.کاش میشد اقای دکتر چند سال دیگه هم می موندند...حیفه به خدا
علی پلنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
1
0
ولایت مداری یعنی حلال وحرام بودن دوطرف یک سیب هرگونه ان قلت مساویست با منیت وعدول از ولایت
نظرات بینندگان