arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

ويکيليکس: القاعده حمله اي را در فرودگاه هيثروي انگليس مقدمه چيني مي کرد

براساس اسنادی که ویکیلیکس فاش کرد القاعده مقدماتی را برای ارتکاب حملاتی در فرودگاه هیثرو لندن شبیه به حملاتی یازده سپتامبر آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس اسنادی که ویکیلیکس فاش کرد القاعده مقدماتی را برای ارتکاب حملاتی در فرودگاه هیثرو لندن شبیه به حملاتی یازده سپتامبر آغاز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ براساس پرونده های مخفی پنتاگون که رسانه های آلمانی به آن دسترسی یافته اند مغز متفکر حملات سال 2001 آمریکا و خالد شیخ محمد فرد شماره سه القاعده از سال 2002 هسته هایی را برای فراهم کردن مقدمات این حمله تشکیل داده اند.

به گفته این منبع ، هدف از این طرح ربودن یک فروند هواپیما کمی پس از پرواز از این فرودگاه بزرگ لندن و منفجر کردن آن بر روی یکی از پایانه های آن است. در این هدف ، هسته نخست تروریستی در ا نگلیس با ماموریت پیگیری آموزش خلبانی هواپیما در کنیا تشکیل شده بود.

دومین گروه قرار بود شهدای بالقوه را برای شرکت در این سوء قصد جذب کند. براساس اعترافات که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا از خالد شیخ محمد گرفته است این طرح بارها در بالاترین سطح القاعده مورد بحث قرار گرفته است.

برخی پیشنهاد کرده اند که شماری از اعضای القاعده در کارکنان زمینی فرودگاه نفوذ کنند. بنابر اعلام این منبع ، خالد شیخ محمد که مسئول عملیاتی انفجارهای یازده سپتامبر دوهزار ویک است همچنین اواخر دوهزار ویک دستور داده است تا به بلند ترین ساختمان های کالیفرنیا با هواپیماهای ربوده شده حمله شود.

شمار زیادی از نشریات بین المللی به اسناد دستگاه قضایی آمریکا دسترسی یافته اند که در آن مسیر 779 تن از افرادی که از سال دوهزار ودو در زندان نظامی گوانتانامو در کوبا گذرانده اند توصیف شده است.

خالد محمد سال 2003 در پاکستان بازداشت شد و اکنون در گوانتانامو بسر می برد. رسانه های آلمانی در عین حال تصریح می کنند با این اعترافات باید با احتیاط برخورد کرد زیرا گاهی اوقات تحت شکنجه از متهمان اخذ شده است.

 این پاکستانی به این ترتیب بارها در طول بازداشت خود با تکنیک بحث برانگیز شبیه سازی غرق شدن مواجه بوده است. زندان گوانتانامو هم اکنون صد وهفتاد ودو زندانی را در خود جای داده است.
نظرات بینندگان