arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

سازمان ملل ائتلاف سعودی را مسئول حمله به غیرنظامیان در یمن دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن مسئول شماری غیرقابل از حملات به غیرنظامیان در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شاهزاده «زید بن رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در شورای امنیت، روز سه‌شنبه تأکید کرد، حملات نظامی ائتلاف سعودی در یمن مسئول «شمار غیر قابل قبول» حملات به مناطق غیرنظامی است.

رعد الحسین در اولین نشست علنی شورای امنیت درخصوص یمن از زمان تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور فقیر، اعلام کرد «با نگرانی شدید» بمباران شدیدی را که از زمین و هوا بر مناطقی در یمن که تراکم جمعیتی بالایی از غیرنظامیان را دارد و همچنین تخریب زیربناهای مدنی مانند بیمارستان‌ها و مدارس را دنبال می‌کنم.

این مقام سازمان ملل افرود، همه طرف‌های این درگیری مسئولیت «تعداد زیاد حملات هوایی را که نیروهای ائتلاف انجام می‌دهند»، برعهده دارند.

این در حالی است که دفتر هماهنگی امور انسانی در یمن اعلام کرد تعداد کسانی که درجنگ یمن در داخل این کشور آواره شده‌اند از دو ماه قبل افزایش یافته است و این تعداد از مرز 2.5 میلیون یمنی گذشته است و 9 درصد از آمار اکتبر گذشته افزایش داشته است.

در همین حال، منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند، تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت به ویژه آمریکا بر تمامی طرف‌های درگیری یمنی فشار می‌آورند تا جنگ را متوقف کنند.

به گفته این منابع، واشنگتن با برخی کشورهای ائتلاف عربی به ویژه عربستان و امارات برای برقراری آتش‌بس دائم در یمن تماس گرفته است.
نظرات بینندگان