arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

منتجب نیا: انتخابات مظهر اراده و تجلی حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: انتخابات هم مظهر اراده مردم و تجلی حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت و هم میدان رقابت بین گروه های سیاسی، فعالان سیاسی و عصاره های فضیلت ملت است.


به گزارش  ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، حجت الاسلام منتجب نیا روز چهارشنبه پس از نامنویسی برای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: این روزها روزهای بسیار حساس و سرنوشت سازی است که پشت سر می گذاریم؛
وی اظهار کرد: از یک سو خبرگان کشور و عصاره های ملت آماده می شوند که خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند و به وزارت کشور و واحدهای تابعه برای نام نویسی مجلس و خبرگان مراجعه می کنند تا پس از تایید صلاحیت ها وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند.
منتحب نیا گفت: از سوی دیگر هم گروه ها و تشکل های سیاسی، فعالان سیاسی مدت هاست فعالیت خود را آغاز کرده اند و مشغول برنامه ریزی هستند که در انتخابات شرکت و دین خود را به ملت ادا کنند.
وی افزوئد: این جریان ها در حال بررسی هستند بین نامزدها و از شخصیت های مورد نظر دعوت می کنند که نامزد شده، ثبت نام کرده و وارد صحنه شوند و مردم هم رفته رفته خود را برای ایام انتخابات آماده می کنند برای روز اخذ رای که روز تعیین سرنوشت است.

* انتخابات برای همه امتحان است
وی ادامه داد: انتخابات به فرمایش حضرت امام برای همه امتحان و وسیله آزمایش است؛ هم برای دولت و هم برای هیات های نظارت بر شورای نگهبان و هم برای نامزدها و هم هواداران و طرفداران نامزدها از احزاب و تشکل و جناح های سیاسی و هم برای ملت که در این عرصه آزمایش چگونه روسفید و موفق و پیروز خارج شوند.

* اگر همه نیایند ضرر می کنیم
منتحب نیا ادامه داد: اگر حضور همه نباشد به ضرر ملت و نظام بوده و تمام جریان ها زیان می کنند.
وی تاکید کرد: خبرنگاران در فراهم کردن این شرایط و این زمینه همه تلاش کنند، از دولت می خواهم با تلاش های گسترده ای که دارد و شورای نگهبان و هیات های نظارت که این امید را در مردم افزایش دهند تا آنها با عشق و علاقه وارد صحنه شوند.
این فعال حزبی افزود: کمتر عرصه ای وجود دارد مانند انتخابات که انسان ها در آن آزمایش شوند تا همبستگی خود را به بهترین نحو به منصه ظهور برسانند.
منتحب نیا گفت: از آنجا که به تعبیر رهبری رای مردم حق الناس است ، همه باید نسبت به حق الناس رعایت و پاسداری کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که ایران متعلق به همه ایرانیان و نه شخص، گروه و جناح خاصی می باشد، آنهایی هم که نظام را قبول ندارند باید برای حفظ کشورشان و توسعه و تعالی نظام و ملتشان وارد صحنه شوند و از آن جهت، حضور در انتخابات مهم و موثر است.
این فعال سیاسی با بیان این که باید تلاش کنیم زمینه را برای حضور باشکوه و حداکثری مردم در صحنه انتخابات فراهم کنیم افزود: به هر شکلی دولت، هیات های اجرایی، هیات های نظارت و رسانه های گروهی، مکتوب، صدا و سیما، مطبوعات و رسانه های مجازی با تریبون هایی که هست همه باید تلاش کنند زمینه امیدواری، اعتماد و در نهایت حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.
وی گفت: امروز نیاز به وحدت، انسجام ملی و حضور و مشارکت حداکثری همه ملت پای صندوق را داریم و کسی نباید تصور کند که اگر مردم حضور نیابند جناحش بر جناح رقیب پیروز می شود که اگر حضور مردم پررنگ نباشد به زیان همه است.
منتحب نیا گفت: تلاش کنیم در ایجاد فضای صمیمی کاری، سخنی و حرکتی بر خلاف اخلاق صورت نگیرد. می شود رقابت سیاسی در عین رعایت اخلاق را محقق کنند.
وی ادامه داد: طرفداران نامزدها اعم از طرفداران، جناح ها و گروه های سیاسی باید مراقبت کنند فرهنگ رقابت سالم سیاسی را به جامعه منتقل کنند و خودشان خدای ناخواسته رفتاری مغایر با اخلاق اسلامی و موازین دینی نداشته باشند.
نظرات بینندگان