arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

94درصد بودجه سال بعد از منابع غیرنفتی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: بودجه سال ۹۵ با ۲۶۷هزار میلیارد تومان منابع مالی تدوین شده است.

محمدباقر نوبخت در شورای اداری استان سمنان با اعلام این خبر گفت: از مجموع 267هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده، 251هزار میلیارد تومان، منابع غیرنفتی و 66هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت است.

وي بیان کرد: بودجه امسال 236هزار میلیارد تومان منابع مالی داشت.

معاون رئیس جمهور همچنین به برخی ایرادها و ویژگی‌های قانون برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه که دو ماه آینده در مجلس مطرح خواهد شد، ضمن رفع ایرادهای برنامه پنجم، به موضوعاتی نظیر بودجه سال 95، تامین آب، حفظ محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی برای پیشگیری از بروز بحران توجه جدی شده است.

نوبخت گفت: ارتقای علم و فناوری، توازن و عدالت توسعه براساس آمایش سرزمین هم در اولویت برنامه ششم توسعه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین با یادآوری تعویق سفر هیات دولت به این استان از آبان ماه تاکنون گفت: برای استان سمنان اعتبار مشابه سفر رییس جمهوری تامین شده که بودجه مطلوبی است.

نوبخت گفت: طبق دستور رییس جمهور، مشکلات و مطالباتی که مقرر بود در سفر هیات دولت به این استان بررسی و برای آن تامین اعتبار شود، فهرست برداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف شد مشکلات را رفع و اعتبارات لازم را تامین کند.

در این جلسه آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، محمدرضا خباز استاندار سمنان، علیرضا خسروی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه و عبدالرحمن رستمیان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی هم مطالبات و مشکلات مردم استان را مطرح در بخش های لزوم خدمت رسانی بیشتر به مردم، تامین آب، رشد اقتصادی و توسعه بهداشتی بازگو کردند.
نظرات بینندگان