arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۴

روز پرکار نخست وزیر هند: صبحانه در کابل، عصرانه در لاهور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'نارندرا مودی' نخست وزیر هند که امروز (جمعه) به کابل سفر کرده است، در صفحه توئیتر خود ضمن ارسال پیام تبریک به مناسبت سالروز تولد 'محمد نواز شریف' همتای پاکستانی خود، اعلام کرد که در مسیر بازگشت از کابل به دهلی نو، توقفی در لاهور پاکستان خواهد داشت تا با همتای پاکستانی اش دیدار و گفت و گو کند.

نارندرا مودی همچنین امروز تماسی تلفنی با نواز شریف برقرار کرده و شصت و ششمین سالروز تولد او را تبریک گفت. امروز همچنین یکصد و سی و نهمین زادروز 'محمد علی جناح' معروف به 'قائد اعظم پاکستان' و بنیانگذار استقلال این کشور است.

دفتر نخست وزیر پاکستان نیز دقایقی پیش تایید کرد که نخست وزیر هند عصر امروز وارد لاهور می شود.

نخست وزیر هند صبح امروز به کابل سفر کرده و ساختمان جدید پارلمان افغانستان که با کمک مالی هند ساخته شده است، با حضور وی رسما افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، حدود 25 روز پیش نخست وزیر دو کشور همسایه که از دهها سال پیش تاکنون درگیر اختلاف های شدید سیاسی و مرزی هستند، در حاشیه اجلاس آب و هوای در شهر پاریس دیداری غیررسمی و کوتاه داشتند.

دو هفته پیش نیز خانم سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند، در تحولی بزرگ در روابط دو کشور، دعوت رسمی اسلام آباد برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا را پذیرفت به درحاشیه این کنفرانس، با عالی ترین مقام های پاکستان از جمله نخست وزیر این کشور دیدار کرد و طرفین توافق کردند که مذاکرات دو کشور برای حل اختلاف ها ادامه یابد و قرار است قائم مقام های وزارت امور خارجه دو کشور طی روزهای آینده با یکدیگر ملاقات کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان