arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

نگرانی از نفوذ چشمگیر داعش در مالزی

نفوذ چشمگیر داعش در مالزی نگرانی مردم و مسئولان این کشور مسلمان را به همراه داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 برخی از تحلیلگران بر این عقیده هستند که کشورهای جنوب شرق آسیا پایگاه مهمی برای فعالیت‌های آتی گروه تروریستی داعش به شمار می‌روند و در این میان مالزی و اندونزی همواره از اهمیت بیشتری برخوردار بوده‌اند.

انتشار اخبار مختلف در خصوص پیوستن مالزیایی‌ها به داعش و همچنین مشارکت آنها در فعالیت‌های تروریستی طی ماه‌های گذشته نگرانی‌های زیادی را دامن زده است.

در یکی از تازه‌ترین اخبار در این خصوص که روزنامه مالای میل چاپ مالزی به انتشار آن اقدام کرده، عنوان شده است که شماری از کودکان مالزیایی برای انجام حملات ترویستی توسط گروه داعش آموزش می‌بینند.

ایوب خان، افسر بلندپایه بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت که پلیس در جریان آغاز به کار دو کمپ آموزش کودکان در سوریه است که در آنجا اعضای گروه تروریستی داعش بیش از 500 کودک از کشورهای مختلف جهان را برای انجام حملات تروریستی به هنگام بازگشت به کشورهایشان آموزش می‌دهد.

وی تصریح کرد که یکی از این کمپ‌ها به آموزش کودکان از کشورهای جنوب شرق آسیا متمرکز است و در آن برای آموزش از زبان اندونزیایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: اعتقاد بر این است که به احتمال بسیار زیاد در این کمپ کودکان مالزیایی به همراه کودکانی از اندونزی تحت آموزش باشند.

این روزنامه در گزارش دیگری تصریح کرده است که بر اساس برآوردها دستکم 50 هزار مالزیایی طرفدار گروه تروریستی داعش هستند.

مالای میل به نقل از لیو تیونگ لای، وزیر حمل و نقل مالزی که رئیس انجمن چینی‌های این کشور نیز به شمار می‌رود، می‌نویسد که بر اساس تخمین‌های پلیس گروه تروریستی داعش دستکم 50 هزار طرفدار در مالزی دارد.

این مقام مالزیایی تصریح می‌کند که اگر تنها یک صدم این طرفداران داعش به افراط‌گرایی روی بیاورند و اگر آنها به بخش‌های مختلف مالزی حمله کنند، آنگاه دچار مشکل بزرگی خواهیم شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان