arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

ادامه دردسر ویزای تقلبی ایرانیان در عراق / سرگردانی زائران و بازگشت به کشور ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از زائران ایرانی عتبات در عراق دچار دردسر شده اند و دلیل آن، روادید تقلبی است.

با وجودی که حدود یک ماه از اربعین و موج زائران میلیونی عتبات می گذرد ولی باز هم مشکلاتی که زائران ایرانی در عراق داشتند، ادامه دارد. یکی از این مشکلات، درباره روادید تقلبی است. 

یکی از زائرانی که به دلیل نداشتن پاسپورت معتبر در عراق دچار مشکل شده، در تماس تلفنی با سرویس مشکلات مردم گفت: ویزای خود و همسرم را توسط یکی از واسطه هایی که نزدیک سفارت عراق تبلیغات می کرد، در مدت کوتاهی دریافت کردم، ولی وقتی جهت خروج از فرودگاه نجف، این پاسپورت را ارائه کردم، ماموران عراقی گفتند این پاسپورت جعلی است.

او با اشاره به اینکه مبلغی نزدیک به ۲ برابر نرخ معمول برای دریافت این ویزا پرداخته، گفت: پس از بازگشت به تهران و مراجعه به سفارت عراق، متوجه شدم هیچ سابقه ای از مدارکی که به آن واسطه داده بودم به سفارت نرفته است.

مصطفی قاسمی نماینده سازمان حج و زیارت در عراق نیز با تایید این موضوع اعلام کرد در روزهای اخیر تعداد زیادی از زائران ایرانی در عتبات به دلیل اینکه ویزای آنان از مراجع غیر معتبر صادر و این افراد پس از ورود به عراق متوجه تقلبی بودن ویزای خود شده و به کشور بازگشت داده شده اند.
این مقام مسئول گفت: برخی افراد سودجو در ایام اربعین و به دلیل تقاضای زیاد زایران ایرانی به صدور ویزای تقلبی رو آوردند که به نظر می رسد این اقدام غیر قانونی همچنان ادامه دارد.
مسئولان حج و زیارت و وزارت خارجه بارها از کسانی که قصد سفر به عراق را دارند خواسته اند در دریافت ویزا به مراجع معتبر و دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت مراجعه کنند تا هنگام ورود به عراق دچار مشکل نشوند.

نظرات بینندگان