arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

روزنامه اسپانیایی: ترکیب علم و اسلام در دانشگاه های ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه «ال کنفیدنسیال» چاپ اسپانیا روز دوشنبه در مقاله ای با عنوان «حضور مذهب در دانشگاه های ایران» نوشت: حضور مذهب در دانشگاه های ایران باعث شده که اسلام و علم در سیستم آموزشی این کشور ترکیب شود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه ادامه داد: ایران از 30 سال پیش یکباره از جهش آموزش و تحصیلات عالی برخوردار شد. امری که آیت الله (امام) خمینی (ره) آن را انقلاب فرهنگی نامید و در آن دستور به گشایش مراکز علمی و تحصیلات عالی در تمامی کشور داد.

ال کنفیدنسیال افزود: ایران حدود 30 سال پس از انجام یک انقلاب فرهنگی که شامل اسلامی سازی دانشگاهها به فرمان آیت الله (امام) خمینی (ره) بود، شاهد حرکت عظیمی در سطح آموزش عالی این کشور است.

این نشریه تصریح کرد: نظام نوپای ایران بطور همزمان اقدام به بازگشایی دانشگاههای دولتی جدید و دادن مجوز برای تاسیس دانشگاههای خصوصی کرد. 

به نوشته رسانه اسپانیایی، در حال حاضر ایران دارای صدها دانشگاه و مراکز آموزش عالی است که در سطوح مختلف فعالیت می کنند. اما برخی از این مراکز از سطح علمی کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل در بعضی رشته ها، به تعداد کافی دانشجو ندارند.

این روزنامه افزود: دانشگاه با حال و هوای مذهبی در دوره پس از انقلاب شاهد رشد چشمگیری بوده است. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی به سبب تعداد دانشجویان یعنی یک میلیون و 700هزار نفر، سومین مرکز آموزش عالی بزرگ در کل جهان محسوب می شود. 

روزنامه ال کنفیدنسیال ادعا کرد، مشکلات ورود به دانشگاه های سراسری که تنها در صورت داشتن رابطه تنگاتنگ با دولت آسان می شود، باعث شده است که مردم دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان انتخاب ارجح خود برای تحصیلات عالی انتخاب نمایند. 

این نشریه تصریح کرد، فرزندان یا خواهر و برادر شهدا از امتیازات بیشتری برخوردارند، به طوری که بین 5 تا 25درصد، رتبه آنها بیشتر از افراد معمولی است.

این رسانه افزود: زنان دانشجو 65درصد کل دانشجویان را تشکیل می دهند و این تعداد نشانگر عزم آنها برای عدم وابستگی به شوهرانشان در آینده است. 

نظرات بینندگان