arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

بازداشت بيست تا سي نفر از شيعيان در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فعالان شیعه عربستان روز پنج شنبه اعلام کردند پلیس این کشور بیست تا سی نفر از شیعیان از جمله دو وبلاگ نویس را بازداشت کرده است. فعالان شیعه و یک پایگاه اینترنتی وابسته به آنها اعلام کرد این افراد به شرکت در تظاهرات های شرق عربستان متهم هستند.

در دو روز اخیر به خصوص در القطیف و شهرهای همجوار که اخیرا برای تقاضای آزادی زندانیان و به نشانه همبستگی با شیعیان بحرین در آنها تظاهراتی برپا شده بود ، افرادی بازداشت شده اند.

یک فعال شیعه که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه اعلام کرد از مدتی پیش افرادی بازداشت می شدند ، اما در روزهای اخیر وبلاگ نویس ها و نویسندگان بازداشت ها می شوند.

وی افزود شمار شیعیانی که از آغاز اعتراضات بازداشت شده اند و هنوز در زندان به سر می برند، یکصد و چهل نفر است.وی همچنین گفت شیعیان از سوی پلیس به کلانتری ها احضار و سپس بازداشت شده اند، یا اینکه از سوی نیروهای امنیتی در خانه های خود دستگیر شده اند.

یک شیعه نیز پیش از این به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته بود، دست کم بیست و دو نفر از شیعیان باداشت شده اند. یک پایگاه اینترنتی شیعیان اعلام کرده است فهرستی شامل بیست و پنج نفر از شیعیان بازداشت شده، از جمله حسین الیوسف نویسنده برجسته و پسر وی را در اختیار دارد. این پایگاه همچنین اعلام کرده است در ابتدای هفته نیز مصطفی المبارک و حسین الهاشم دو وبلاگ نویس شیعه به اتهام شرکت در تظاهرات بازداشت شده اند. بیش از یکصد معترض شیعه از هفته ها پیش، بعد از بازداشت در نخستین تظاهرات ضد رژیم در ابتدای ماه مارس، در زندان به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، سازمان های دفاع از حقوق بشر عربستان و خلیج فارس آزادی این زندانیان را خواستار شده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
0
0
عربستان هم همان راهی را می رود که دیکتاتوران رفته اند.به جای بازداشت حرف دل مردم را بشنوند وبه آن عمل کنند!
نظرات بینندگان