arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۴

عضو شورای نگهبان: کف صلاحیت را در نظر می‌گیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: کسانی که تأیید و کسانی که رد صلاحیت می‌شوند، بدان معنا نیست که افراد تأیید شده حتماً صلاحیت کامل دارند بلکه شورای نگهبان کف صلاحیت را در نظر می‌گیرد.

محسن اسماعیلی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین گردهمایی حقوقدانان بسیجی سراسر کشور، اظهار کرد: ما ایرانیان توفیق این را داریم که مرقد امام هشتم در مشهد مقدس قرار دارد.

عضو شورای نگهبان با تأکید بر اهمیت انتخابات آینده گفت: بر حسب اوضاعی که در آن قرار داریم انتخابات پیش‌روی به دقت نظر و تدبیر بیشتری نیاز دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند شورای نگهبان می‌تواند اتفاقی به وجود بیاورد،‌ خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی بر عهده مردم است اما کار نهایی با شورای نگهبان نیست، شورای نگهبان علم غیب ندارد و ممکن است پرونده‌هایی بیاید که صلاحیت نداشته باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: کار نهایی با تک تک آرایی است که در صندوق انداخته می‌شود، بزرگترین اتفاق تلخی که سال 88 افتاد متزلزل کردن این نکته بود، زیرا در طول انقلاب هیچ کسی تهمت تقلب نمی‌زد اما کسانی که از آنها انتظار نبود این مباحث را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان با یادآوری اینکه در انتخابات مجلس سوم که همزمان با جنگ بود، نظام زیر بار این نرفت که رأی مردم یک روز عقب بیفتد، تصریح کرد: اما در شرایط عادی عده‌ای آمدند و این حرف‌ها را مطرح کردند، ولی رهبری جلوی این نکته انحرافی را گرفتند.

وی عنوان کرد: کسانی که تأیید و کسانی که رد صلاحیت می‌شوند، بدان معنا نیست که افراد تأیید شده حتماً صلاحیت کامل دارند بلکه شورای نگهبان کف صلاحیت را در نظر می‌گیرد.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه هر کس که نمره بیشتری آورد و پایبندی خود را به نظام نشان دهد، به آن رأی خواهیم داد، افزود: در جلساتی که در مجمع عالی و کمیسیون‌ها برپا شده است، گفته‌ام که مهم‌ترین کاری که می‌توان انجام داد، جذب نیروی کادرسازی برای آینده انقلاب است.

وی تبیین کرد: کشور، دین و نهضت ما به اندازه کافی دشمن دارد و آنچه که کم دارد، دوست است، ما به عنوان بسیجی باید چتری برافرازیم که به شمار دوستان خود در جبهه انقلاب بیفزائیم.

اسماعیلی با بیان اینکه وظیفه داریم نقطه توازن را تشخیص دهیم، اظهار کرد: معتقدم باید تعصب خود را به نظام و رهبری نشان دهیم، به همین منظور به کسانی که این اصل را قبول ندارند، به طور شفاف مرزبندی داریم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه با غیر خودی‌ها نیز مرزبندی داریم و نسبت به این موضوع محکم ایستاده‌ایم، تأکید کرد: خیلی‌ها بودند که در جبهه نماز خواندن بلد نبودند اما در پایان یک بسیجی نمونه شدند، لذا این هنر امام راحل بود.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه مؤظف به جذب نیرو هستیم، تشریح کرد: امروز برای بسیج نیازمند چنین نهضتی هستیم و مهم است که افراد را با جان و دل به این قافله نورانی جذب کنیم.


منبع: فارس
نظرات بینندگان