arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
اژه ای:

اخیرا کسانی از اهل فتنه مجددا فعالیت های غیرقانونی خود را آغاز کرده اند / برخی از آن ها در رده های مختلف احضار و بازجویی شدند / در صورت ادامه با برخورد شدید مواجه می شوند / اقدامات علیه سفارت عربستان خلاف قانون بود

سخنگوی دستگاه قضا گفت: اقدامات علیه سفارت عربستان خلاف قانون بود متخلفان بازداشت شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دستگاه قضا گفت: اقدامات علیه سفارت عربستان خلاف قانون بود متخلفان بازداشت شدند.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام‎والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نودمین نشست خبری خود اظهار داشت: آنچه حکام جنایت‌کار آل‌سعود در منطقه صورت می‌دهد، مایه تألم و تأثر شدید است، همه دنیا می‌بینند حکام پادشاهی آل‌سعود ماههاست چگونه بر سر مردم مظلوم یمن آتش میریزد و تمام زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: حکام جنایت‌کار آل‌سعود با حمایت همه جانبه از داعش در همه جنایت‌هایی که این گروهک تکفیری در عراق و سوریه انجام می‌دهند، با آنها شریک هستند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: آل‌سعود در به شهادت رساندن عالم بزرگ شیخ نمر، جنایات خود را به اوج رساندند. این جنایتها چیزی نیست که مسلمین بتوانند از آن بگذرند. ان‌شا‌الله ظالمان با عذاب دردناک الهی در دنیا و آخرت مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت:‌ مایه تأسف است که سازمانهای مدافع حقوق بشر و سازمانهایی که مدعی آزادی بیان هستند در هیچ یک از این جنایتها نه اقدام درخوری انجام دادند و نه سخنی گفتند، بلکه بعضی از آنها فقط به ابراز نگرانی بسنده کردند.

وی با بیان اینکه علمای شیعه در ایران و خارج این عمل را محکوم کردند، افزود: مردم و جوانان غیرتشان به جوش آمده است.

* اقدامات علیه سفارت عربستان خلاف قانون بود

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: ما در کشورمان باید هر کاری را مطابق قانون انجام دهیم. اقدامی که نسبت به سفارت عربستان شد خلاف قانون بود که در این زمینه تعدادی دستگیر و بازداشت شدند و تعدادی نیز در حال شناسایی هستند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: کمتر از دو ماه دیگر دو انتخابات مهم در کشور داریم که امیدوارم با مشارکت حداکثری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، برگزار شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه دستگاهها و نامزدها براساس قانون و انصاف عمل کنند تصریح کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و قضایی نیز هماهنگی لازم را دارند که با هر نوع جرم و تخلفی در فضای مجازی و غیرمجازی برخورد کنند.

* احضار و بازجویی برخی اهل فتنه که فعالیت غیر قانونی داشتند

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: کسانی از اهل فتنه بودند که فعالیت‌های غیرقانونی خود را آغاز کرده بودند که احضار و بازجویی شدند و فعلا با یک قرار نسبتا خفیف آزاد شدند، اما بازداشت نشده‌اند. به آنها گفته شد اگر بخواهند از فتنه و فتنه‌گری حمایت کنند با آنها برخورد جدی خواهد شد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که تلاش می‌کند برخورد جدی‌تر و با برنامه‌ریزی‌تر با مجرمین خطرناک داشته باشد.

وی ادامه داد: با کسانی که در فضای مجازی اقداماتی علیه امنیت کشور انجام می‌دهند اقدامات خوبی انجام شده است.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به ساماندهی در خصوص مسائل پولی و بانکی افزود: دولت، بانک مرکزی، دستگاههای نظارتی و قوه قضاییه به جد وارد شده‌اند تا در جهت منابع کشور قدم بردارند.

وی تأکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم به مسئولان اعتماد داشته باشند و نگرانی و دلهره نداشته باشند.

نظرات بینندگان