arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۴

چرا کره‌جنوبی مناطق گردشگری در نزدیکی مرز با کره‌شمالی را تعطیل کرد؟

کره‌جنوبی مناطق گردشگری در نزدیکی مرز با کره‌شمالی را تعطیل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره جنوبی در واکنش به تنش‌های به وجود آمده به دنبال آزمایش اتمی پیونگ یانگ، شهروندانش را از بازدید از یک رصدخانه توریستی و دیگر مناطق گردشگری در نزدیکی مرز با کره شمالی منع کرد.

به گزارش «انتخاب»، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقامات شهر پاجو واقع در کره جنوبی امروز (شنبه) گفت: رصدخانه "دورا" که به منطقه غیرنظامی مشرف است و یکی از تونل‌های نفوذی قدیمی کره شمالی که به موزه تبدیل شده از روز جمعه تعطیل شده‌ است. این اقدام همزمان با آن صورت گرفت که کره جنوبی تبلیغات ضد کره شمالی از طریق بلندگوها در مرز را از سر گرفت.

مقامات کره جنوبی می‌گویند، تاکنون در منطقه صنعتی کائسونگ که به صورت مشترک با کره شمالی اداره می‌شود، هیچ اختلالی به وجود نیامده است.

مقامات می‌گویند، 512 تبعه کره جنوبی شب گذشته را در این منطقه سپری کردند و 497 تن از آن‌ها قصد دارند اواخر امروز به کره جنوبی بازگردند، به گروه دیگری متشکل از 269 تبعه کره جنوبی اجازه داده شده تا امروز وارد کائسونگ شوند.

در حال حاضر تعداد اتباع کره جنوبی حاضر در منطقه کائسونگ از حالت معمول کمتر است چرا که پس از آنکه کره شمالی روز چهارشنبه از انجام موفقیت آمیز یک آزمایش اتمی خبر داد، سئول ورود شهروندانش به این منطقه را محدود کرد.

کمپانی‌های کره جنوبی با کارگران کره شمالی که دستمزد کمی می‌گیرند، محصولاتی را از جمله ساعت مچی در منطقه کائسونگ تولید می‌کنند. منطقه کائسونگ که حدود 53 هزار کارگر و کارمند کره شمالی دارد، آخرین پروژه مشترک بین دو کره از زمان آشتی و برقراری مجدد رابطه بین این دو کشور است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان