arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

اوباما: اگر تولد من در آمریکا را باور ندارید....

اوباما این اظهارات را در واکنش به نظریه های توطئه جویانه محافظه کاران مطرح کرد که معتقدند اوباما شهروند آمریکایی متولد این کشور نیست؛ ویژگی که بر اساس قانون اساسی آمریکا برای کسب مشروعیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری الزامیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا با به سخره گرفتن مباحثات بر سر محل تولدش، در مراسم صرف شام خبرنگاران کاخ سفید بخشی از فیلم شیر شاه محصول کمپانی فیلم دیسنی را به نمایش گذاشت تا کسانی را که ادعا می کنند وی آمریکایی نیست به سخره گیرد. باراک اوباما که در ایالت هاوایی آمریکا از مادری آمریکایی متولد شده است دراین مراسم اعلام کرد چنانچه تولد من در آمریکا را باور ندارید با کمپانی دیسنی تماس بگیرید.

به گزارش "انتخاب"؛ وی این اظهارات را در واکنش به نظریه های توطئه جویانه محافظه کاران مطرح کرد که معتقدند اوباما شهروند آمریکایی متولد این کشور نیست؛ ویژگی که بر اساس قانون اساسی آمریکا برای کسب مشروعیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری الزامیست.

اوباما در ادامه اظهارات خود با شوخ طبعی به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دوازده اشاره کرد که درباره تابعیت اوباما به شدت ابراز تردید کرده بود.

لحن سخنان اوباما در مراسم صرف شام خبرنگاران کاخ سفید بسیار صریح تر از اظهارات وی در هفته گذشته بود که از مخالفان خود و رسانه های آمریکا خواسته بود به موضوع متمرکز شدن بر محل تولدش پایان دهند.

اوباما در اظهاراتش گفته بود در آمریکا موضوعات مهمتری وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.
نظرات بینندگان