arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

57 درصد تخت‌های بیمارستان فرسوده است

قائم‌مقام وزیر بهداشت و مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی در گفتگوی ویژه خبری امشب به بحث پیرامون سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم‌مقام وزیر بهداشت و مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی در گفتگوی ویژه خبری امشب به بحث پیرامون سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت پرداختند.

به گزارش «انتخاب»، موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با حضور ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت و دانش جعفری مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی در گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 28 دی ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

*** با کمبودهای بسیار جدی در حوزه بهداشت و درمان مواجه هستیم
در ابتدای این برنامه ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که در حوزه بهداشت و درمان به چه میزان نیازمند سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات مطلوب هستیم گفت: علی‌رغم اقدامات مثبتی که با طرح تحول سلامت انجام شد با کمبودهای بسیار جدی در حوزه بهداشت ، درمان، آموزش ، صنعت دارو و پژوهش مواجه هستیم

وی با اشاره به کمبودها در حوزه بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.7 دهم تخت داریم درحالی‌که کف این رقم باید 2.6 دهم به ازای هر هزار نفر جمعیت باشد

** 57 درصد تخت‌های موجود بیمارستانی فرسوده هستند
حریرچی با بیان این که 57 درصد تخت‌های موجود بیمارستانی ما فرسوده است گفت: در بازه زمانی که ما 15 هزار تخت جدید برای جایگزینی تخت‌های فرسوده نیاز داریم محاسبات جدید ما به قیمت امروز 86 هزار و 200 میلیارد تومان برای این جایگزینی اعتبار نیاز دارد درحالی‌که در چند سال اخیر متوسط اعتبار عمرانی وزارت بهداشت کمتر از هزار میلیارد تومان بوده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت علت کمبودها در حوزه بهداشت و درمان را بی‌توجهی دولت‌های گذشته به حوزه سلامت خواند و گفت: این کمبودها با اقدامات اخیر جبران نخواهد شد.

وی با اشاره به تمایل کشورهای دیگر به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت کشورمان گفت: مدلی که برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت داریم مبتنی بر سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری است به این معنی که ما تمایل داریم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سرمایه‌گذاری‌های خود بهره‌برداری کنند و ما از آن‌ها خرید خدمت انجام دهیم

نظرات بینندگان