arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴
امام جمعه اصفهان:

به فرماندارها گفتند که شما ردصلاحیت نکنید؛ بگذارید شورای نگهبان رد کند / هجومی که برای نام نویسی انجام شد، بی جهت نبود

امام جمعه اصفهان گفت: خیلی‎ها جواب استعلام‎ها را به فرمانداری ندادند و وقتی فرمانداری می‎بیند که جوابی نیامده نمی‎تواند که رد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اصفهان گفت: خیلی‎ها جواب استعلام‎ها را به فرمانداری ندادند و وقتی فرمانداری می‎بیند که جوابی نیامده نمی‎تواند که رد کند.

به گزارش «انتخاب»، آیت‎الله طباطبایی‎نژاد، در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، آیت‎الله طباطبایی‎نژاد همچنین با اشاره به سخنان رهبری درباره برجام و با تقدیر و تشکر از مسؤولان نظام برای اجرای کردن برجام، گفت: باید مسؤولان توجه کنند که برجام به سادگی به دست نیامده است، ما شهدای هسته‎ای در این راه دادیم و تحریم‎هایی کشیدیم و مورد ظلم‎هایی واقع شدیم.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با توجه به نزدیک بودن انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند نهادهای قانونی تضعیف نشوند و مردم را به انتخابات بدبین نکنند، متأسفانه من پیش‎بینی اش را دو سه هفته قبل کردم و اکنون بعضی‎ها نسبت به شورای نگهبان شروع به شکایت و گلایه کرده‎اند.

وی افزود: پیش از این هم من گفتم که این هجومی را که برای نام‎نویسی در کشور شده بی‎جهت نیست، این طور نیست که این همه آدم علاقمند شده باشند که به مردم خدمت کنند، یکدفعه برای مجلس شورای اسلامی 12 هزار نفر ثبت نام کردند، به عنوان مثال در یک شهری که تنها یک نماینده می‎خواهد 18 نفر از یک جناح ثبت نام کردند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که این نام‎نویسی بسیار داوطلبان گاهی برای انسان بدگمانی‎هایی پیش می‎آورد که امیدواریم درست نباشد، اظهار کرد: در خیلی از استان‎ها، البته نه در استان اصفهان سفارش شد به فرماندارها که شما افراد بسیاری را رد صلاحیت نکنید، و بگذارید بروید تهران که آن جا رد کنند، شاید برای راحتی کار خودشان بوده است اما همین شد، که وزیر کشور فرموده 90 درصد نمایندگان را رد نکردند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی‎ها جواب استعلام‎ها را به فرمانداری ندادند و وقتی فرمانداری می‎بیند که جوابی نیامده نمی‎تواند که رد کند، وقتی جواب استعلام‎ها از اطلاعات، ثبت احوال، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیامد، و سفارش می‎شود که رد صلاحیت نکنید و جواب استعلام‎ها نیاید، همه رد صلاحیت‎ها خاصه شورای نگهبان می‎شود.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد افزود: شورای نگهبان همواره از سوی دشمنان مورد هجمه بوده است، در 5 مردادماه 88 فرانسیس فوکویاما با تأکید بر این که نهادهایی که سبب شده انقلاب را نگاه بدارند، یکی نهاد رهبری و دیگری همین نهاد شورای نگهبان است و باید هجمه‎ها را علیه این دو نهاد بیشتر کرد.

وی گفت: برخی می‎گویند چرا شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت برای برخی‎ها اعلام کرده است، باید توجه کرد که این بر اساس قانون است، چون دو ماه بیشتر از آغاز ثبت‎نام تا روز رأی‎گیری نیست، چگونه می‎توان تعداد 12 هزار نفر را در مدت کوتاهی تشخیص داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که سفارش من به همه این است که طمأنینه و آرامش را تا روز انتخابات حفظ کنید، اظهار کرد: مخصوصا افراد حزب‎الهی توجه کنند دشمن می‎خواهد ضربه بزند و با ایجاد آشوب و ایجاد درگیری به دنبال بدنام کردن شماها است.

وی با بیان این که حمله به سفارت عربستان و انگلیس سبب نقل برخی حرف و حدیث‎ها درباره امت حزب‎الله شد، ادامه داد: باید کاری کنیم که انتخابات بدون آشوب و بدون سختی برگزار شود، اگر درگیری آغاز شد، خیلی‎های دیگر هم ممکن خود را در این معرکه بیندازند، باید بر اساس قانون عمل کنیم.

نظرات بینندگان