arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

ادعای احمدی نژاد: صادرات غیرنفتی در پنج سال گذشته بیش از چهار برابر شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دولت دهم با بیان این كه ما می‌توانیم معادل نیاز وارداتی كشور صادرات غیرنفتی داشته باشیم مدعی شد كه صادرات غیرنفتی در پنج سال گذشته بیش از چهار برابر شده است.
   
به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در دیدار كارگران نمونه سراسر كشور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: میزان صادرات غیرنفتی در سال 83، 7 میلیارد دلار بود كه در سال 89 به 30 میلیارد دلار رسید و نشان داد كه 'ما می‌توانیم'.
رییس قوه مجریه با تاكید بر این كه حجم صادرات غیرنفتی ایران باید امسال در یك جهش به 45 میلیارد دلار افزایش یابد خاطر نشان كرد: برای تحقق این هدف باید همه ظرفیت های كشور فعال شود و در تولید جهشی صورت گیرد.
رییس جمهوری گفت: اگر دو گام دیگر نیز در سال های آینده در این زمینه برداریم حجم صادرات غیرنفتی به رقم واردات كشور در حدود 60 تا 65 میلیارد تومان خواهد رسید.
رییس جمهوری با تاكید بر این كه جامعه ایران باید در تولید و اقتصاد نمونه باشد به ظرفیت ها و استعدادهای سرزمین پهناور ایران اشاره كرد و گفت: تحقق این هدف نیازمند كار و خلاقیت است و باید در جهت عدالت و تامین آینده نیز حركت كنیم.
احمدی نژاد از حل مشكل مسكن به عنوان دیگر ماموریت دولت در زمینه اقتصاد كشور نام برد و گفت: خوشبختانه طرح مسكن مهر شروع شده و تا رفع تمام كسریها و عقب ماندگیها در كشور ادامه پیدا خواهد كرد.


وی خاطر نشان كرد: طرح مسكن مهر آغاز كار است و یك مُسكّن محسوب می‌شود و درمان اصلی دولت برای حل مشكل مسكن در راه است.
رییس جمهوری گفت: این موضوع كه یك فرد سرمایه به دست آمده در طول 40 تا 50 سال از عمر خویش را جهت تهیه یك واحد آپارتمان پرداخت كند همواره از غصه های من بوده است كه چرا باید چنین وضعیتی وجود داشته باشد؟ و این فرد چه زمانی را در اختیار خواهد داشت كه به خود و خانواده خویش رسیدگی كند و به فكر تعالی خود باشد.
وی خاطر نشان كرد: اعتقاد ندارم كه در سرزمین پهناور ایران ملت ایران در خانه 40 تا 50 متری زندگی كنند و می شود همه ویلا داشته باشند؛ كه اگر برنامه را درست تنظیم كنیم و قیمت كاذب زمین را بشكنیم محقق خواهد شد.
وی با اشاره به دامن زدن به ارزش كاذب نظیر قیمت زمین در كشور گفت: كسانی هستند كه كار نمی‌كنند و با فضاسازی و خبرسازی درآمدی به جیب می‌زنند.
رییس جمهوری تصریح كرد: خانه های آپارتمانی متعلق به زمان سرمایه داری است كه عده ای برای عده ای خاص كارگری كنند در حالی كه خانه محل تربیت فرزندان، آرامش و زندگی است و اصل عزت انسانها باید در خانه انجام شود.

** برنامه گسترده دولت برای ایجاد زیرساخت های كشور
رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود از عمران و آبادانی كشور و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز به عنوان دیگر ماموریت دولت نام برد و گفت: كشوری كه می‌خواهد نمونه باشد باید سرتاسر سرزمین آن آباد باشد چرا كه هر جا عقب افتادگی است و امكانات لازم برای پیشرفت فراهم نیست فقر، فاصله و تبعیض نیز وجود دارد.
احمدی نژاد با اشاره به این كه دولت در سال گذشته با سرمایه گذاری به میزان 21 هزار و 500 میلیارد تومان ركوردی در كار عمرانی به ثبت رساند اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال جاری 47 هزار و 500 میلیارد تومان در جهت ایجاد زیرساختها در نظر گرفته است كه دستكاریهایی در مجلس روی بودجه این بخش صورت گرفت و امیدوارم (در صحن علنی) اعتبارات این بخش را زیاد تغییر ندهند.

** هدفمندكردن یارانه ها باید با قوت ادامه یابد

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود از تداوم اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها به عنوان دیگر دستور كار دولت دهم در سال جاری نام برد و تاكید كرد:‌ این طرح كه در راستای تحقق عدالت و پیشرفت اقتصادی و به نفع مردم و هم متعلق به مردم است باید با قوت ادامه پیدا كند.
وی افزود:‌ با افتخار اعلام می كنم كه ملت ایران در این اقدام بزرگ درخشید به گونه ای كه كسانی كه سالها علیه ما حرف می زدند و دنبال نقطه ضعف بودند زبان به تمجید ملت ایران گشودند و به قابلیتهای این ملت اعتراف كردند.
احمدی نژاد در عین حال گفت:‌ ممكن است در اجرای این طرح در گوشه ای ضعفی باشد كه باید آن را اصلاح كنیم و كسی در این زمینه ادعای كار بی عیب و نقص نداشته است.
وی با بیان این كه با افتخار اعلام می كنم كه در سرزمین پهناور ایران گرسنه ای وجود ندارد خاطرنشان كرد: در نظام اسلامی نباید فقیر و گرسنه ای وجود داشته باشد.

** باید برای تك تك مردم ایران فرصت شكوفایی وجود داشته باشد

رییس قوه مجریه در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد دو میلیون و 500 هزار شغل در سال جاری و به همین میزان در سال آینده گفت: با همت كارآفرینان مشكل بیكاری را باید به صورت ضربتی و انقلابی حل كنیم.
وی از ایجاد اشتغال مناسب برای آحاد مردم به عنوان اقدامی انسانی و در راستای استقلال و عزت ملت ایران یاد كرد و افزود: باید ایران را بسازیم و در قله های عزت قرار گیریم و تك تك مردم ایران باید عزیز باشند و برای تك تك آنها فرصت شكوفایی ایجاد شود.
احمدی نژاد با تاكید بر برپایی جامعه نمونه در ایران گفت:‌ این موضوع در شایستگی ملت ایران است و از سویی ماموریت ملت ایران نیز محسوب می شود.
وی ادامه داد:‌ در جامعه شایسته، همه انسانها باید عزیز باشند، كرامت انسانها باید در نقطه اوج قرار گیرد كه عزت انسانها در سایه عدالت، رفاه و پیشرفت است.
رییس جمهوری تصریح كرد: اگر ملتی عقب افتاده و فقیر باشد و بخش وسیعی از این كشور دچار فقر باشند كشورشان نه تنها نمونه و شاهد نخواهد بود بلكه آحاد مردم نیز طعم عزت را نخواهند چشید.
وی با اشاره به برنامه دولت در زمینه توزیع سهام عدالت نیز گفت: هر كسی در كشور زندگی می كند باید از این سهام برخوردار شود و حاصل 50 سال سرمایه گذاری دولت از ثروت ملت متعلق به ملت است كه در قالب اصل 44 و خصوصی سازی و مردمی سازی اقتصاد به آنها واگذار می شود.
رییس قوه مجریه در جمع كارگران نمونه كشور بر عزم دولت در زمینه اعطای سهام عدالت به كارگرانی كه تاكنون این سهام به آنها تعلق نگرفته تاكید كرد.

** نمایندگان مجلس با طرح آتیه فرزندان ایران همراهی كنند

احمدی نژاد در ادامه از آتیه فرزندان ایران به عنوان یكی از طرحهای اساسی دولت یاد كرد و گفت:‌ باید به سمتی حركت كنیم كه هر كس در ایران به دنیا می آید، یك نقطه اتكا داشته باشد و این موضوع در لایحه بودجه سال 90 پیش بینی شده است كه امیدوارم نمایندگان مجلس نیز با آن همراهی كنند.
وی تاكید كرد:‌ باید بهترین طرح تامین اجتماعی در دنیا را به ملت ایران عرضه كنیم.
رییس جمهوری با اشاره به تدوین ضوابط اجرایی بودجه در سال گذشته اظهار داشت: تدوین این ضوابط باعث شد كه در بخش هزینه ای بودجه در سال 1389 مبلغ شش هزار و 200 میلیارد تومان صرفه جویی كنیم كه دولت در نظر دارد دو هزار میلیارد تومان از این رقم را به بچه هایی كه به دنیا می آیند اختصاص دهد.
وی با تاكید بر تحقق پذیری برنامه های دولت، از این كه برخی در مسیر اجرای برنامه های دولت فقط آیه یاس می خوانند و دوست دارند كه سیستم های اقتصادی ناعادلانه باشد تا آنها دست اندازی كنند ابراز تاسف كرد.

** ایران در آِینده به جامعه پیشرفته، نمونه و شاهد تبدیل خواهد شد

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار كارگران نمونه كشور در نهاد ریاست جمهوری گفت:‌ ایران باید نمونه و عزیز باشد و در این راستا باید ایران را بسازیم كه آبادانی، تولید،‌اشتغال، عدالت ، استفاده خوب از ثروت و فرصت‌ها به شكل عادلانه نیازمند كار و تلاش است.
وی خاطرنشان كرد:‌ مطمئنم كه با همت كارگران و كارآفرینان ایران عزیز، ملت قله های پیشرفت را به سرعت فتح خواهد كرد و در آینده نه چندان دور ایران به جامعه ای پیشرفته، آباد، نمونه و شاهد تبدیل خواهد شد.

** دست مریزاد احمدی نژاد به كارگران كشور

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات و تلاشهای كارگران كشور در زمینه ساختن ایران اسلامی تقدیر و تشكر كرد و به آنها دست مریزاد و خدا قوت گفت و خطاب به آنان اظهار داشت:‌ برای حركتهای بزرگ و بزرگتر آماده شوید.
وی با بیان این كه سهم جامعه كارگری در افتخارات ملت ایران بسیار برجسته و پرافتخار است افزود: همه ملت ایران و خادمان آنها منت دار جامعه كارگری هستند و خواهند بود.
احمدی نژاد از كار و كارگری به عنوان جوهره انسان یاد كرد و گفت:‌ حقیقت انسانی با كار مفید متجلی می شود و سعادت دنیا و آ‌خرت یك انسان و یك ملت در سایه كار و تلاش است.
وی خاطرنشان كرد‌:‌ اگر جامعه ای به دنبال استقلال، عزت، شكوفایی، خدایی شدن و حقیقت زندگی انسانی است رسیدن به این اهداف تنها از رهگذر كار به عنوان زیباترین تجلی انسانی است.
رییس جمهوری یادآور شد:‌ اگر بنا باشد كشوری عزیز و ملتی قدرتمند و سرافراز باشد به كار نیاز دارد و این اندیشه ها و بازوانی كه قطعه روی قطعه و آجر روی آجر می گذارد ملت را به اوج می رساند.
پیش از سخنان رییس جمهوری، عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر كار و امور اجتماعی ، نماینده تشكل های كارگری و یك نخبه كارگری كشور به طرح دیدگاه ها و مسایل مورد نظر خود پرداختند.
نماینده تشكلهای كارگری در سخنان خود از كارگران به عنوان سربازان بزرگ خط مقدم جهاد اقتصادی یاد كرد و با تقدیر از خدمات دولتهای نهم و دهم به جامعه كارگری در راستای حذف شركتهای پیمانكاری، سهام عدالت، مسكن مهر، كارت خرید اعتباری و ... دستور ویژه رییس جمهوری در زمینه اجرای طرح بیمه تكمیلی درمان كارگران و اعزام آنان به حج را به عنوان عیدی روز جهانی كارگر خواستار شد.
یك نخبه كارگری نیز خطاب به قدرتهای مخالف پیشرفت ملت ایران گفت: آمریكا و همه عناصر مستكبران و وابستگان آنها از چرخش چرخ كارخانجات ایران ناراحتند و می دانند كه كارگران ایرانی آماده اند‌ كمبودهای كشور را تولید كنند؛ ‌از این رو هر چه می خواهید قطعنامه صادر كنید تا ایران گلستان شود.
عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر كار و امور اجتماعی نیز در این مراسم خبر خوشی برای كارگران همراه داشت. وی اعلام كرد كه طرح بیمه تكمیلی درمان كارگران در دست اقدام است و به زودی چگونگی و شرایط آن اعلام می شود.
تقدیر رییس جمهوری از كارگران نمونه كشور و برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تقدیر از كارگران نمونه ( امتنان) و عكس یادگاری حاضران در مراسم از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظرات بینندگان