arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

روزهای خوش صنعت هواپیمایی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با برپایی اجلاس هوانوردی سال 2016 تهران تقریبا تمامی غول‌های هوایی جهان وارد ایران شدند تا رسما روزهای خوش لغو تحریم‌ها برای صنعت هوایی ایران کلید بخورد.

همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد با لغو تحریم‌ها صنعت هواپیمایی ایران یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی خواهد بود که با کنار رفتن محدودیت‌ها می‌تواند نقشی بسیار مهمی در آینده اقتصادی کشور بازی کند.

پس از انجام مذاکرات مقدماتی با کشورهای خارجی، روز شنبه در تهران اجلاسی آغاز شد که جز شرکت بویینگ که به دلیل محدودیت ویزا نتوانست خود را به ایران برساند، تقریبا تمامی غول‌های صنعت هوایی به کشورمان آمدند تا اوضاع این صنعت را طوری دیگر رقم بزنند.

پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران برای خرید 114 فروند ایرباس جدید، تداوم مذاکره با شرکت‌های هواپیماساز مانند بویینگ و تلاش برای بهبود جایگاه ایران در جذب توریست به نظر می‌رسد فرودگاه‌های ایران نیز در هفته‌های آینده شرایطی کاملا متفاوت را تجربه خواهند کرد.

صحبت‌هایی که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل مطرح کرده نشان از آن دارد که چه ناوگان و چه فرودگاه‌های ایران می‌توانند به شدت به ماه‌های آینده امیدوار باشند.

"اصغر فخریه کاشان" درباره‌ی میزان تفاوت ایجاد شده نسبت به روزهای قبل از لغو تحریم با اوضاع فعلی کشور گفته، کشورهایی که حتی قبلا حاضر نبودند یک کاغذ مکتوب به ما بدهند، الان به طور رسمی اعلام آمادگی کرده‌اند تا با ایران مذاکره و امضای قرار‌داد داشته باشند.

فخریه کاشان شرکت ای تی آر ایتالیا، ایرباس فرانسه و بمباردیه کانادا را از جمله این شرکت‌ها دانسته است.

در کنار تامین هواپیماهای جدید، بحث بهبود اوضاع فرودگاهی کشور نیز در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته تا جایی که اعلام شده شرکت‌های فرانسوی، چینی و ایتالیایی با ارسال نامه رسمی برای ورود به فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد، شیراز و اهواز اعلام آمادگی کرده‌اند.

هرچند تا نهایی شدن مذاکرات میان این غول‌ها با وزارت راه و شهرسازی و تعیین تکلیف قرار‌دادها در ماه‌های آینده نمی‌توان به‌طور دقیق افق این همکاری‌های مشترک را مشخص کرد، اما به صف شدن شرکت‌هایی که تا چند هفته قبل جواب مکاتبات ایران را نمی‌دادند به خوبی نشان‌دهنده آن است که با توجه به بازار ایران این‌بار مسئولان وزارت راه و شهرسازی دست بالا در مذاکرات خواهند داشت. مذاکراتی که می‌تواند برای همیشه شرایط ناوگان هوایی ایران را تغییر دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان