arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

کماندوهای آمریکایی در خانه بن لادن چه چیزهایی را پیدا کردند؟

کارشناسان مسائل امنیتی در امریکا سرگرم مطالعه مدارک و اطلاعاتی هستند که کماندوهای این کشور از مخفیگاه بن لادن به دست اورده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناسان مسائل امنیتی در امریکا سرگرم مطالعه مدارک و اطلاعاتی هستند که کماندوهای این کشور از مخفیگاه بن لادن به دست اورده اند.

 به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از بی بی سی، ماموران اطلاعاتی پاکستان برای یافتن اطلاعات و اسناد و مدارک مربوط به شبکه القاعده به جستجو در مخفیگاه بن لادن پرداخته اند اما اطلاعات و مدارک اصلی را کماندوهای امریکائی کشف و با خود برده اند.

 منابع اگاه می گویند کماندوهای امریکائی ده دستگاه تلفن همراه، ده دستگاه کامپیوتر و صدها کارت حافظه را در مخفیگاه بن لادن کشف و انها را به امریکا منتقل کرده اند. لباس بن لادن نیز از لحاظ امنیتی ازمایش شده و گفته می شود پانصد یورو و دو شماره تلفن به لباس وی دوخته شده اند. همسایگان خانه ای که بن لادن در ان مخفی شده بود می گویند اوضاع این خانه کاملا عادی بود هیچ کس رفتار مشکوکی از ساکنان این خانه مشاهده نکرده اند.

یکی از همسایگان می گوید دو برادر در این خانه زندگی می کردند و رفتاری عادی با مردم داشته و برای خواندن نماز به مسجدی که در مجاورت محل زندگی انها قرار دارد می رفتند.

فرد دیگری که لوله کش است می گوید هر وقت مشکلی پیش می امد از من می خواستند تا برای رفع مشکل به این خانه بروم هر گز تصور نمی کردم بن لادن در این خانه مخفی شده باشد. نخست وزیر پاکستان که از فرانسه دیدن می کند می گوید تنها پاکستان را نباید به علت تاخیر طولانی در یافتن مخفیگاه بن لادن سرزنش کرد بلکه همه جهان در این مورد مقصرند. امریکا و انگلیس بر این باورند که به دولت پاکستان نمی توان در زمینه مبارزه با تروریسم اعتماد کرد.
نظرات بینندگان