arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

مصداق شعر ابوعلی سینا از دید آقای مشاور

روزی ابن سینا را متهم به کفر می کنند. وی در پاسخ شعری می گوید به این مضمون« کافر چو منی گزاف و آسان نبود، محکم تر از ایمان من ایمان نبود، در دهرچو من یکی و آن هم کافر، پس در همه دهر یک مسلمان نبود». مصداق این شعر، آقای احمدی نژاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رییس جمهور گفت: کسانی که امروز دم از ولایت فقیه می زنند به سرنوشت کسانی دچار می شوند که امروز می گویند ما از اول هم ولایت فقیه را قبول نداشتیم.

 به گزارش " انتخاب " به نقل از خبر ، محمد خالقی مشاور رییس جمهور در امور مدارس غیرانتفاعی با شرکت در اولین جلسه شورای مشاورین رییس جمهور در سال جدید به اتفاقات و حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: قضایای اخیر که اتفاق افتاده واقعا جای تاسف است. روایتی برای شما تعریف کنم. روزی ابن سینا را متهم به کفر می کنند. وی در پاسخ شعری می گوید به این مضمون« کافر چو منی گزاف و آسان نبود،  محکم تر از ایمان من ایمان نبود، در دهرچو من یکی و آن هم کافر، پس در همه دهر یک مسلمان نبود».

وی افزود: مصداق این شعر، آقای احمدی نژاد است. چقدر بی انصافیم و چقدر مظلومانه است که شخصیت ولایی احمدی نژاد این طوری به عدم تمکین از ولایت فقیه و عدم ولایی بودن متهم شود. اینکه آقای احمدی نژاد را با این همه عشق الهی راحت متهم کنیم به عدم تمکین از ولایت فقیه، باید دید منشاء کار کجاست.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولین به صورت جد مسایل را پیگیری کنند گفت: این همه تعابیری که مقام معظم رهبری راجع به خدمات آقای احمدی نژاد بیان کردند چرا راجع به فرد دیگری ندیدیم؟!
نظرات بینندگان