arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

ناجا: ورود مواد مخدر از راه دریا به کشور بیشتر شده است

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: با مسدود کردن مرزهای خشکی در زابل، زاهدان، میرجاوه و سراوان ورود مواد مخدر از راه دریا به کشور بیشتر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: با مسدود کردن مرزهای خشکی در زابل، زاهدان، میرجاوه و سراوان ورود مواد مخدر از راه دریا به کشور بیشتر شده است.

امیر سرتیپ دوم احمد گراوند یادآور شد: کشور در امر کشفیات مواد مخدر در جهان حرف اول را می‌زند.

جانشین فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی کشور گفت: 25 درصد کشفیات در نوار مرزی با استفاده از دستگاههای فناوری روز است.

وی اظهار داشت: دستگاههای فناوری روز در مربانی شامل انواع رادارها، دوربینهای مجهز و دید در شب است.

وی خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتباری از سوی مجلس شورای اسلامی به صورت مستقل به مرزها و توجه ویژه در این امر انسداد در مرزها از جمله مرز سراوان صورت گرفته است.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا تاکید کرد: اعتبار اختصاص یافته به انسداد در مرز به انسداد فیزیکی، احداث آب و برق پاسگاهها و وسایل فناوری روز مربوط می‌شود.

امیر گراوند با اشاره به شمار شهدای مرزبانی کشور یادآور شد: مرزبانی کشور شاهد 5 شهید در سال جاری بود که تاکنون نیز 3700 شهید مواد مخدر داشتیم.

وی با اشاره به رشد کشفیات خاطرنشان کرد: در امر کشفیات اسلحه مرزبانی کشور با 57 درصد افزایش روبه‌رو بوده و نیز مشروبات الکلی 72 درصد، مواد سوختی 21 درصد و در خصوص مواد مخدر کمین و ردزنی با 69 درصد افزایش را درپیش داشتیم.

امیر گراوند هدف خود را از سفر به گلستان تشریح کرد و گفت: رتبه یکمی استان در بین 7 استان همرده، سرکشی به مرزداران، بررسی مشکلات و برنامه ریزیهای آتی از اهداف این سفر بود.
نظرات بینندگان