arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

120 ميليارد تومان برای حمايت از صنعت فرش دستباف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بررسي رديف‌هاي بودجه 90 موضوع تخصيص اعتبار 120 ميليارد توماني حمايت از صنعت فرش دستباف در دستوركار روز چهارشنبه گذشته صحن علني مجلس قرار گرفت كه بعد از بررسي‌هاي لازم مصوب شد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از فارس ، سيد حسين حسيني اظهار داشت: روز چهاردهم ماه جاري در صحن علني مجلس موضوع تخصيص 200 ميليارد ريال كمك‌ بلاعوض براي ارتقاء كيفيت توليد فرش‌هاي دستباف و تأمين و توليد مواد اوليه اين صنعت در داخل كشور در دستوركار قرار گرفت كه در نهايت با اكثريت آراء مصوب شد. 

وي با اشاره به اينكه فرش دستباف ايران براي احياء جايگاه واقعي خود در بازارهاي رقابتي نيازمند حمايت‌‌ بيشتري است، خاطرنشان كرد: بحث تخصيص 120 ميليارد تومان بودجه حمايتي به صنعت فرش دستباف نيز يكي ديگر از رديف‌هاي بودجه‌ 90 را شامل مي‌شد كه اين رديف بودجه‌اي نيز بعد از ظهر همان روز چهارشنبه در صحن علني مجلس بررسي و بر سر آن توافق شد. 

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: به منظور حمايت از توليد‌كنندگان فرش دستباف در امر بازاريابي، توليد و صادرات فرش دستباف با كيفيت به بازارهاي رقابتي و شركت‌ در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، در بودجه سال جاري 120 ميليارد تومان پيش‌بيني شده بود كه اين بحث نيز در جلسه بعد از ظهر چهاردهم ارديبهشت ماه جاري صحن علني مجلس مصوب شد. 

وي تأكيد كرد:‌ بودجه تخصيص يافته براي حمايت از فرش دستباف مطابق تمهيدات لحاظ شده بايد در بخش‌هاي مختلف توليد فرش دستباف در اختيار توليد‌كنندگان و صادركنندگان قرار گيرد تا بتوانيم چشم‌انداز روشني را پيش‌روي صنعت فرش دستباف ايران ترسيم كنيم. 

حسيني تصريح كرد: در جهت احياء ظرفيت‌هاي پيدا و پنهان اقتصاد ايران بايد منابع سرمايه‌اي كاملاً هدفمند و مطابق الزامات توسعه‌اي هزينه شود كه البته نهادهاي مرتبط با تأمين و تخصيص بودجه بايد در تخصيص بودجه به متوليان اجرايي و توليدي كشور نهايت همكاري را داشته باشند. 
نظرات بینندگان