arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

تمدید قرار بازداشت بقایی ۶ بار انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اظهارات وکیل بقایی در خصوص نحوه تمدید قرار بازداشت وی گفت: اظهارات وکیل بقایی در خصوص ۶ بار تمدید ماهانه بازداشت وی صحیح است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اشاره به صحبت های خود در خصوص قرار موقت بازداشت بقایی افزود: من پیش از این گفته بودم بقایی سه بار و هر دو ماه یکبار قرار موقتش تمدید شده است که وکیل بقایی واکنش نشان داد و اکنون حرف های خود را در خصوص قرار موقت بازداشت بقایی اصلاح می کنم.

وی افزود: طبق ماده ۳۰۲ و ۲۴۲ قانون دادرسی قرار بازداشت موقت به دو صورت می تواند تمدید شود. اگر علل بازداشت موقت باقی بماند، قاضی می تواند قرار موقت را تمدید کند که یک مورد آن هر یک ماه یکبار است و اتهامات بقایی به گونه ای بود که هر یکماه یکبار باید قرار بازداشت موقتش تمدید می شد که وکیل وی در پس اظهارات من به بنده واکنش نشان داد که قرار بازداشت بقایی ۶ بار تمدید شده که اظهارات وی صحیح است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: در سالگرد ۲۲ بهمن پس از ۳۷ سال مردم برگ زرینی بر افتخارات خود افزودند و با حضور خود بار دیگر با نظام و ارزش ها تجدیدمیثاق کردند و نشان دادند یاوه گویی های دشمنان بی اساس است.
نظرات بینندگان