arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

رهبر انقلاب: جمهوري اسلامي ايران عظمت و آبروي بالايي در دل ملتها دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ملت ايران با حركت روشن بينانه، مجدانه، مستمر و مستقيم خود از لحاظ "علمي، اجتماعي، آبروي سياسي و عزت ملي " به جايگاهي برتر از گذشته رسيده است.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از منتخبان مردم استان كردستان، خانواده معظم شهدا، علما و مسئولان اين استان، كردستان را "سرزمين علم، ادب و هنر " ، "صفا، روشندلي و وفاداري " و "دلاوري، شجاعت و مردانگي " دانستند و خاطرنشان كردند: ملت ايران با حركت روشن بينانه، مجدانه، مستمر و مستقيم خود از لحاظ "علمي، اجتماعي، آبروي سياسي و عزت ملي " به جايگاهي برتر از گذشته رسيده است.

رهبر انقلاب اسلامي، سفر دو سال پيش به كردستان را، سفري شيرين، جذاب و خاطره انگيز توصيف كردند و با اشاره به ابراز محبت و استقبال گرم مردم خاطرنشان كردند: صميميت و وفاداري مردم كردستان به نظام جمهوري اسلامي، فوق العاده، و در كمتر جايي مشاهده مي شود.

ايشان به فشار گروهكها و ايجاد فضاي رعب و وحشت در كردستان در اوايل انقلاب اشاره كردند و افزودند: مردم كردستان همواره وفاداري خود را به نظام نشان داده اند و تبليغات پيچيده دشمن هم نتوانسته است اين خصوصيت ارزشمند را تحت تأثير قرار دهد.

حضرت آيت الله خامنه اي از علما و بزرگان كردستان خصوصاً شهيد شيخ الاسلام و جناب آقاي مجتهدي ياد كردند و گفتند: دشمنان وحدت ملي و پيشرفت كشور نتوانستند حقايق سفر كردستان را تحمل كنند لذا انتقام حقيرانه اي از شهيد شيخ الاسلام گرفتند و اين شخصيت فرزانه و مظلوم را به شهادت رساندند.
ايشان بر تدوين تاريخچه شهدا و علماي سرزمين كردستان كه در راه وحدت و عزت اين سرزمين به فيض شهادت رسيدند تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعتراف دشمن به اقتدار، عزت و جايگاه والاي جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاطرنشان كردند: مافيا و امپراطوري تبليغاتي دشمن از روز اول پيروزي انقلاب هرچه توانست عليه اين نظام تبليغات كرد اما نظام اسلامي نه در مقام ادعا بلكه در عمل، با حركت در مسير پيشرفت، اين ترفندها را باطل و خنثي كرد.
رهبر انقلاب افزودند: اكنون نام جمهوري اسلامي ايران، برجستگان و اهداف والاي آن با شيريني و عظمت در ميان ملتها ياد مي شود و اين كشور، آبروي بالايي در دل ملتها دارد.
ايشان پشتوانه پيشرفت ايران را حركت مجدانه، مسلمانانه، متعبدانه و روشن بينانه دانستند و خاطرنشان كردند: ملت ايران با تلاش خود، اين پيشرفتها را به دشمن تحميل كرد و وضع امروز كشور، آينده ي بهتر و روشن تر را نويد مي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به دهه عدالت و پيشرفت افزودند: كشور از اتحاد، پيشرفت و ميل به حركت علمي برخوردار است ضمن آنكه در زمينه عدالت، كارهاي برجسته و كم نظيري انجام شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي به ضرورت ايفاي نقش هر استان در پيشرفت كشور تاكيد و خاطرنشان كردند: هر مجموعه استاني بايد در مسابقه مثبت تلاش و پيشرفت، سهم خود را ادا كند و استان كردستان و نخبگانش هم تلاش كنند برجستگي خود را در اين زمينه نشان دهند.

رهبر انقلاب اسلامي، استفاده از استعداد پرشور جوانان كردستاني و ايجاد زمينه اشتغال براي آنان را ضروري دانستند و خاطرنشان كردند: كردستان، استاني سرزنده و با نشاط است و مسئولان و نخبگان، توجه بيشتري به جوانها نشان دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تشكر از تلاشهاي حجت الاسلام والمسلمين حسيني شاهرودي از حاضران خواستند سلام و محبت قلبي و صميمانه ايشان را به مردم كردستان برسانند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان كردستان با گراميداشت سالروز سفر پرخير و بركت رهبر انقلاب اسلامي به استان كردستان و ديدار با مردم با وفا و ولايتمدار اين استان گفت: با وحدت، همدلي ،آگاهي و بصيرت ستودني مردم و مسئولان استان، كردستان در مسير پيشرفت و آباداني گام برداشته و تمام تلاش ها و توطئه هاي دشمن براي ايجاد تفرقه خنثي شده است.
نظرات بینندگان