arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

نوری شاهین به رئال مادرید پیوست

نوری شاهین دوازده سال بیشتر نداشت كه با بورسیا دورتموند قرار داد حرفه‌ای بست. او 10 سال بعد این تیم را به سوی هدفی بزرگ ترك كرد. به سوی كهكشانی‌ها.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوری شاهین دوازده سال بیشتر نداشت كه با بورسیا دورتموند قرار داد حرفه‌ای بست. او 10 سال بعد این تیم را به سوی هدفی بزرگ ترك كرد. به سوی كهكشانی‌ها.

شاهین نخستین خرید قول‌های سپید برای فصل آینده رقابت‌ها است. این بازیكن 22 ساله و ترك تبار همان راهی را در پیش گرفت كه فصل پیش مسرت اوزیل و سامی خدیرا در پیش گرفته بودند.

روز دوشنبه در نشستی خبری اعلام شد، شاهین دورتموند را به سمت مادرید ترك خواهد كرد. این بازیكن گفت: «این تصمیم برایم بسیار بسیار سخت بود.»

او كه با قراردادی 6 ساله به رئال مادرید پیوسته است، ادامه داد: «همچنان هوادار و عضو BVB (دورتموند) خواهم ماند. با اعتماد به نفس فراوان این مسئولیت را می‌پذیرم و بازیكنی شده‌ام كه می‌تواند در رئال مادرید هم موفق باشد.»

باشگاه رئال مادرید در پایگاه اینترنتی‌اش درباره این بازیكن خط میانی نوشت: «این بازیكن ترك ـ آلمانی هافبگ تراز اولی است.»

دورتموند، قهرمان زود هنگام فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا بر اساس بندی كه در قرارداد شاهین آمده بود، از این جابجایی تنها 10 میلیون یورو درآمد خواهد داشت. این باشگاه بسیار امیدوار بود، بتواند بازیكن طراح خود را برای مدت بیشتری در اختیار داشته باشد، ولی گفت و گو‌ها بر سر تمدید قرار داد بدون نتیجه‌ ماند.

شاهین در نشست خبری روز دوشنبه همچنین گفت: «رئال مادرید را به خاطر پول انتخاب نكردم، بلكه به این خاطر كه بزرگترین باشگاه دنیا است. تنها به خاطر انگیزه‌های ورزشی و تاریخ نمی شد، «نه» گفت. نمی توانم برای كار زیر نظر مورینیو، یكی از بهترین مربیان دنیا منتظر بمانم. سخت‌ترین كار گفتن این تصمیم به تیم و مربی بود.»

او كه تلاش فراوانی برای مهار اشك‌هایش داشت، ادامه داد: «دلم برای همه بسیار تنگ خواهد شد. همه را برای ال كلاسیكوی بعدی دعوت خواهم كرد. گام بعدی در مسیر پیشرفت برایم بسیار دشوار است، چرا كه یك بورسیایی هستم و می‌دانم مردم اینجا من را بسیار دوست دارند و من هم عاشق این باشگاه و هوادارانش هستم. با این همه می‌خواستم هدفم برای پیشرفتی جهانی را دنبال كنم؛ هدفی كه بسیار به آن امید بسته بودم و برایش كار كرده‌ام. با شایستگی، نماینده دورتموند، آلمان، بوندسلیگا و تركیه در بزرگترین عرصه خواهم بود.»

نوری شاهین در حالی به رئال مادرید پیوسته است كه محمود رضا فاضلی مدیر برنامه های او است.فاضلی فصل گذشته نیز كارهای انتقال مسعود اوزیل به مادرید را انجام داد.
نظرات بینندگان