arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

انتخابات مجلس شورای اسلامی و آینده بورس

دکتر سیدفرید موسوی، کاندیدای نمایندگی مجلس در ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بورس هر کشوری به مثابه دماسنج اقتصادی آن کشور عمل می کند و طبیعیست در بحران‌های اقتصادی و شرایط نابسامان، شاخص های بورس کشور نزولی خواهد بود و بالعکس در شرایط شکوفایی اقتصادی نیز این بورس است که در بدو امر سیگنال های مثبتی ارائه می دهد. این موضوع به نوعی فلسفه بازار آزاد نیز محسوب شده چراکه اصرار بر انجام هرگونه روندی غیر از روند اصلی و اصیل بازار سرمایه به نوعی دستکاری در آن بازار و فریب عموم محسوب می‌شود.
 
از طرفی مجلس نیز وظیفه قانون گذاری در عموم مسائل در حدود مقرر قانون اساسی را دارد، یکی از این مسائل امور مربوط به اقتصاد کشور هست که تبلور عملکرد نمایندگان محترم مجلس، در بورس کشور نشان داده خواهد شد. از مجلس انتظار نمی رود در سازوکار آزاد بازار سرمایه دخالتی داشته باشد و یا عملکرد بازار سرمایه را در دوره‌های کوتاه مدت مورد نقد قرار دهند و یا فشاری جهت مثبت شدن اجباری شاخص های بازار ایجاد کند، اما عموم مردم از مجموعه مجلس و دولت و سازمان های تصمیم گیرنده اقتصادی انتظار دارند تصمیماتی را در اقتصاد کشور اخذ شود که نشانه های آن در بورس مثبت باشد. این تصمیمات می تواند تسهیل در صادرات کشور و متعاقب آن مثبت شدن تراز تجاری کشور باشد. می تواند رفع موانع تولید ملی، رقابتی نمودن نرخ سود سپرده های بانکی، برداشتن رانت از فضای اقتصاد کشور، حذف سایه تحریم ها و قراردادهای تجاری و ... باشد که نتایج آن در بورس به سرعت نمایانگر خواهد بود. در واقع مجلس آینده به جای پرداختن به معلول ریزش شاخص بورس، می بایست علت ها را درست طراحی کند.

 از مردم محترم نیز انتظار می رود نمایندگانی را انتخاب نمایند که راهکار اساسی و منطقی در زمینه بهبود اقتصادی داشته باشند و در مجلس به دنبال علت ها باشند تا بتوان نتیجه این اقدامات  را در بازار سرمایه مشاهده کرد.


نظرات بینندگان