arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

تصویب لایحه اجازه حمل اسلحه به کودکان آمریکایی

بموجب لایحه جدیدی که در مجلس نمایندگان ایالت «آیوا» در آمریکا به تصویب رسید، از این پس کودکان زیر سن 14 سال آمریکایی مجاز خواهند بود با خود سلاح گرم حمل کرده و در صورت لزوم از آن استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس نمایندگان ایالت آیوا روز گذشته لایحه جدیدی را با 62 رای موافق در مقابل 36 رای مخالف به تصویب رساند که بموجب آن کودکان این ایالت در هر سنی که باشند مجاز خواهند بود تحت نظارت والدین خود اسلحه گرم حمل کنند.

به گزارش «انتخاب»، این لایحه که به ابتکار و حمایت جمهوریخواهان به مجلس نمایندگان آیوا برده شده بود واکنش های شدیدی را بخصوص در میان قانونگذاران دموکرات آمریکایی بر انگیخته است.

«کیرستن رانینگ مارکوارت» نماینده دموکرات این ایالت تصویب چنین لایحه ای را مسخره خواند و با بیان این که آمریکا به یک گروه شبه نظامی کودکان نوپا نیازی ندارد، گفت: تصور این که کودکان 2 ساله، 3 ساله و یا چهار ساله در این کشور سلاح بدست بگیرند او را از حرکت باز می دارد.

جمهوریخواهان آیوا در پاسخ به این انتقادات، لایحه جدید را اقدامی در جهت ترمیم بی عدالتی های موجود در قوانین این ایالت دانسته و گفته اند که تاکنون اجازه والدین به کودکان خود مبنی برحمل هرگونه اسلحه ارتکاب به جنایت محسوب می شده اما با تصویب این قانون حمل اسلحه از سوی کودکان زیر 14 سال در هر سنی که باشند تحت نظارت و سرپرستی والدین آنها مجاز خواهد بود و از آنجا که مسئولیت آن با والدین خواهد بود لذا قانون مفید و قابل دفاعی محسوب می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان