arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

باهنر: دولت منتظر پاسخ رسمی مجلس باشد

محمد رضا باهنر با اشاره به اصرار دولت بر عدم معرفی وزیر جدید برای وزارتخانه های ادغام شده، اظهارداشت: مجلس پاسخ رسمی خود نسبت به نظرات دولت درباره نحوه ادغام وزارتخانه ها را در دو - سه روز آینده به دولت ارسال خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری مهر گزارش داد: معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی از ارسال پاسخ رسمی قوه مقننه درخصوص اظهارات امروز رئیس جمهور و معاون نیروی انسانی وی درباره نحوه ادغام وزارتخانه ها و عدم معرفی وزیر جدید به مجلس، خبر داد.

محمد رضا باهنر با اشاره به اصرار دولت بر عدم معرفی وزیر جدید برای وزارتخانه های ادغام شده، اظهارداشت: مجلس پاسخ رسمی خود نسبت به نظرات دولت درباره نحوه ادغام وزارتخانه ها را در دو - سه روز آینده به دولت ارسال خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره پیشنهاد فروزنده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری مبنی بر اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم در صورت اصرار مجلس در معرفی وزیر جدید ، چیست، اظهار نظری نکرد و گفت: ما ملاحظات خود را در نظر داریم و نظر مجلس در خصوص این اظهارات را رسما به دولت اعلام می کنیم.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه دولت مشغول اجرای قانون است و رئیس جمهور اختیار دارد وزرا را جابجا کند و خود سرپرست شود، گفت: رئیس محترم مجلس ظاهرا فکر می کنند عین قانون هستند که این تصور درستی نیست و باید توجه داشت که نباید فضای کشور را بی جهت آلوده و مشوش کرد.

دولت از همان ماده قانونی که مجلس محترم تصویب کرده است دفاع حقوقی می کند، گفت: قانونگذار قانون را نوشته است و بهتر است امروز یک بار دیگر آن قانون را بخواند. منطق مدیریتی هم اقتضاء می کند که این قانون به همین شکل که نوشته شده اجرا شود و دولت به طور کامل از آن دفاع می کند.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری از اینکه رئیس مجلس و قانونگذاران پایبند به قانون باشند و اجازه ندهند که هر روز اتفاق جدیدی بیفتد، گفت: در فضای ثبات است که می توان کشور را در مسیر پیشرفت و عدالت قرار داد.

به نظر می رسد اظهارات امروز رئیس جمهور در پاسخ به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس است.

لاریجانی به دنبال تذکرات پی در پی نمایندگان درباره نحوه ادغام وزارتخانه ها و تصمیم دولت در معرفی نکردن وزیر جدید تاکید کرده بود که وزیران همچنان باید سر کار خود حاضر شوند . فقط در صورت عزل است که می توانند در محال کارشان حضور نیابند.

لاریجانی همچنین در جلسه دیروز مجلس تاکید کرده بود ادغام وزارتخانه ها و شرح وظایف آنها باید به تصویب مجلس برسد . همچنین دولت باید برای وزیران وزارتخانه ها جدید رای اعتماد از مجلس بگیرد.

براساس این گزارش لطف الله فروزنده نیز امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران در این باره گفته است قرار نیست که وزیر جدیدی معرفی شود اگر در شرح وظایف قرار بر این شد که وزیر جدیدی معرفی شود این اقدام صورت می گیرد. قرار نیست که هر نماینده‌ ای اگر مسئله ای داشت ما به آن عمل کنیم. مجلس اگر نظری دارد می تواند ماده 53 قانون برنامه پنجم را اصلاح کند ما نمی توانیم نظر یک نماینده را ملاک عمل قرار دهیم. دولت اذن ادغام دارد و این وظیفه به دولت تصویب شده است.
نظرات بینندگان