arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

صالحي : بحرين راه حل نظامي ندارد

در دیدار وزیرخارجه کشورمان با رئیس و اعضای ائتلاف ملی عراق درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در دیدار وزیرخارجه کشورمان با رئیس و اعضای ائتلاف ملی عراق درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی شد.

به گزارش انتخاب؛ در این جلسه که نوری مالکی نخست وزیر و هوشیار زیباری وزیرخارجه عراق نیز شرکت داشتند آقای ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی عراق به تاریخ مبارزات شیعه در دوران معاصر اشاره کرد و پیروزی مسلمانان عراق بر دیکتاتوری صدام را ناشی از این فداکاری ها و تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) دانست. آ

صالحی با بیان تحولات دهه اخیر در عراق ، این کشور را نمونه ای از مردم سالاری اسلامی خواند و بر تداوم حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و بازسازی این کشور تاکید کرد. آقای صالحی همچنین به تحولات منطقه از جمله اقدامات سرکوبگرانه در بحرین اشاره کرد و افزود آنچه در هفته های اخیر در بحرین شاهد هستیم دل هر مسلمانی را بدرد می آورد.

ورود نظامی به کشور بحرین در تعارض با استقلال ، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.

ما معتقدیم بحرین راه حل نظامی ندارد و با حکمت و درایت باید مطالبات برحق مردم مورد توجه قرار گیرد. دراین نشست تعدادی از اعضای ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز با اشاره به تحولات منطقه ، برضرورت خروج فوری نظامیان از کشور بحرین ، برخورد گزینشی نکردن غرب و برخی کشورها با تحولات منطقه و احترام گذاشتن به مطالبات مردم تاکید کردند. در این جلسه تاکید شد که مسئله بحرین موضوعی براساس مطالبات داخلی و مطالبه حقوق شهروندی است و ادعای شیعه – سنی و فرقه ای بودن تحولات بحرین کاملا بی اساس است.
نظرات بینندگان