arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

کوتاهی مقام‌های اروپا در برخورد با اسلام‌ستیزان

کارشناسان هشدار می‌دهند به رغم افزایش اسلام‌ستیزی در اروپا، مقامهای این قاره به دلیل وجود خلا‌ءهای قانونی هیچ برخورد و مجازاتی را علیه عاملان جرایم اسلام‌ستیزانه اعمال نمی‌کنند و این وضعیت باعث افزایش درد و رنج های مسلمانان در اروپا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بکر گونس، رئیس اندیشکده Thinkout واقع در بلژیک به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: تبعیض علیه مسلمانان در اروپا از زمان وقوع حملات نوامبر 2015 پاریس که باعث کشته شدن دست کم 130 تن شد افزایش پیدا کرده است.

گونس خاطرنشان کرد، سیاست‌های امنیتی در اروپا تاثیر مستقیمی بر حقوق مسلمانان گذاشته است. وی افزود: نباید حقوق ما مسلمانان به بهانه حوادث تروریستی محدود شود.

وی همچنین گفت در اروپا برخی خلاء های قانونی سبب شده که مسببان جرایم اسلام ستیزانه مجازات نشوند.

گونس تصریح کرد: در اکثر مناطق شما نمی‌توانید پرونده‌ای را به منظور طرح شکایت شخصی خود علیه یک جرم اسلام ستیزانه بگشایید. وی تقاضا کرد که یک سری تدابیر قانونی جدید برای یک چنین جرایمی وضع شوند.

از سوی دیگر عذرا جونوزویچ، معاون رئیس "واحد عدم تبعیض و مسامحه" وابسته با سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز اظهار کرد، روند بی‌تحملی و تبعیض علیه مسلمانان در اروپا یک مشکل جدی به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد، تبعیض علیه مسلمانان در اروپا طبق پژوهشهای اخیر در حال افزایش است. بر اساس اعلام اندیشکده آمریکایی پیو، بیش از 40 میلیون مسلمان در اروپا زندگی می کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان