arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

ابراز نگرانی وزیرخارجه آلمان از لحن مبارزات انتخاباتی آمریکا

وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه درباره افزایش استفاده از روش های عوام گرایانه ایجاد نگرانی توسط سیاستمداران کشورهای آمریکایی و اروپایی هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانک والتر اشتاین مایر در سخنانی در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا، این سیاست را تهدیدی برای اروپا، آمریکا و روابط دو قاره دانست.

اشتاین مایر در سخنان خود درباره مبارزات مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معروف به 'سه شنبه بزرگ' که گسترده ترین رقابت درون حزبی نامزدهای این انتخابات به صورت ایالتی به شمار می رود، بدون اشاره به نام دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه یا دیگر نامزدها، از لحن مبارزات انتخاباتی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: در سیاست های محلی و داخلی ما در آلمان و اروپا و همچنین اگر بخواهم شفاف و صریح باشم، در مبارزات انتخابات مقدماتی آمریکا، سیاست ایجاد نگرانی و هراس در حال غالب شدن است.

ترامپ، سیاست استقبال آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را از پناهجویان، احمقانه دانسته و پیش بینی کرد که این سیاست، موجب شورش در آلمان خواهد شد.

وی همچنین از ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ستایش کرد که از هنگام جدا کردن شبه جزیره کریمه از اوکراین در دو سال پیش و پیوستن این منطقه به روسیه با اروپا اختلاف دارد.

با اینکه قرار نیست در آلمان تا سال آینده میلادی انتخابات فدرال برگزار شود اما یک حزب ضد مهاجران به نام «ای اف دی» تهدیدی برای حزب محافظه کار مرکل به شمار می رود.

حزب «جایگزین برای آلمان» خواستار بسته شدن مرزهای آلمان بر روی مهاجران و استفاده از زور برای بیرون راندن آنها در صورت لزوم است.

اشتاین مایر با اشاره به سیاستمداران در اروپا و آمریکا افزود: آنها چنین وانمود می کنند که ما می توانیم خود را در داخل آلمان محصور کرده و بگذاریم که جهان بیرون با مشکلاتش دست و پنجه نرم کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان