arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

نتایج بازجويي آمريکا از بيوه هاي بن لادن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئولان آمریکایی اعلام کردند مقامات این کشور در پاکستان روز جمعه از سه نفر از همسران اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده بازجویی کردند ولی توانستند اطلاعات اندکی از آنان به دست آورند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR، مقامات آمریکایی تلاش می کنند اطلاعاتی درباره زندگی بن لادن از جمله این که چگونه برای زندگی کردن به روستای ابوت آباد در شمال پاکستان رفته است و قبل از کشته شدنش در حمله کماندوهای آمریکایی در روز دوم ماه مه 2011 با چه کسانی دیدار کرده است به دست آورند.

یک مسئول آمریکایی که از بازجویی ها اطلاع دارد به شرط فاش نشدن نامش گفت: آمریکا از بیوه های بن لادن بازجویی کرد ولی آنها تاکنون تمایلی برای افشای اطلاعات نشان نداده اند.

در رویدادی دیگر مایک راجرز رئیس کمیته اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت گمان می کند ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده نیز در پاکستان به سر می برد.

وی گفت امیدوار است مسئولان پاکستانی به آمریکا برای دستیابی به الظواهری کمک کنند.

راجرز با شرکت در برنامه شبکه سی.بی.اس که قرار است روز یکشنبه پخش شود گفت: به نظر من الظواهری در پاکستان است. مدتها گمان می رفت الظواهری که مصری است در مناطق مرزی دورافتاده بین افغانستان و پاکستان به سر می برد.چنین اعتقادی درباره بن لادن نیز وجود داشت ولی او در نهایت در روستایی نزدیک به پایتخت پاکستان پیدا شد.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز بازجویی از همسران بن لادن را تایید کرد. سرهنگ دیوید لاپان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت نمایندگان دولت آمریکا توانستند از همسران بن لادن بازجویی کنند.

این سخنگو نگفت که کدام موسسه آمریکایی به نمایندگی از دولت آمریکا از این افراد بازجویی کرده و چه اطلاعاتی به دست آورده است. مقامات آمریکایی در حال رایزنی با مسئولان پاکستانی هستند تا بار دیگر از همسران بن لادن بازجویی کنند.

پاکستان اعلام کرده است سه همسر بن لادن و کودکانشان را اخراج خواهد کرد.

یکی از همسران بن لادن یمنی و دو نفر دیگر عربستانی هستند.

به گفته راجرز، کشته شدن بن لادن در خاک پاکستان احتمالا منجر به همکاری بیشتر پاکستان با آمریکا خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم پاکستانی ها این مسئله را فرصتی برای همکاری بیشتر بدانند و بیش از گذشته به ما برای دستیابی به اهداف دیگر در پاکستان کمک کنند.

وی الظواهری را نمونه ای بزرگ از این گونه اهداف توصیف کرد
نظرات بینندگان