arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

چه كساني و چرا مراسم حدادیان را بر هم مي زنند؟

ماجراهاي مداحان كشور براي مقابله با جريان انحرافي كم كم به مرحله جديد خود وارد مي‌شود. روز گذشته يكي از سايت هاي خبري به جزئيات حادثه دخالت حاميان جريان انحرافي در مجلس عزاداري يكي از مداحان پايتخت و حمله با گاز اشك آور به عزاداران پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران امروز نوشت: ماجراهاي مداحان كشور براي مقابله با جريان انحرافي كم كم به مرحله جديد خود وارد مي‌شود. روز گذشته يكي از سايت هاي خبري به جزئيات حادثه دخالت حاميان جريان انحرافي در مجلس عزاداري يكي از مداحان پايتخت و حمله با گاز اشك آور به عزاداران پرداخت.

اين مداح كسي نيست جز سعيد حداديان؛ مداح شناخته شده كه اخيرا رابطه اش با نزديكان دولت و جريان انحرافي چالش برانگيز شده و موجب مي شود هراز گاهي شاهد اتهامات دو طرف عليه همديگر باشيم.

البته اين بار گفته شده كه حاميان جريان انحرافي براي به تشنج كشاندن مراسم سعيد حداديان اقدام به استفاده از گاز اشك آور كردند.

سرزنش حداديان توسط يكي از عزاداران

يكي از سايت ها كه منبع انتشار اين خبر بود اينگونه روايت مي‌كند كه «سعيد حداديان غروب پنج شنبه به دعوت هيات امناي مسجد علی ابن ابیطالب (ع) واقع در خيابان آذربايجان مشغول روضه خواني بود كه عده اي از افراد با تلاش برای سوء استفاده و به تشنج كشاندن مراسم، با استفاده از گاز اشك آور ‌به برخي از افراد حاضر در مسجد حمله كردند.» بنابر گزارش سايت«فردا» پيش از اينكه درگيري ايجاد شود، يكي از افراد حاضر در مسجد هنگام مداحي حداديان با بي احترامي به برخي شخصيت‌هاي كشوري، وي را به‌خاطر اظهاراتش درباره جريان انحرافي مورد خطاب و سرزنش قرار داد.

در اين هنگام حداديان، ضمن آرام كردن وي و كنترل فضاي مراسم، ادامه مجلس را برگزار كرد و به پايان رساند. به گزارش اين سايت تعداد هشت نفر كه ظاهرا سازماندهي شده بودند بعد از پايان مراسم با ايجاد تشنج چند دقیقه‌ای در مسجد، اقدام به استفاده از گاز اشك آور در مسجد نمودند.

توضیحات تکمیلی حاکی از این است که همزمانی این جریان با شروع توزیع نذری بین مردم که مشغول خروج از مسجد بوده‌اند باعث شد تا بازگشت آرامش بعد از دقایقی توسط انتظامات مراسم میسر شود و این عده نیز از بعد از دعای آخر مراسم از مسجد خارج شوند. گفتنی است تلاش اطرافیان سعید حدادیان و سایر مردم حاضر در مراسم در آرامش بخشی به صحنه باعث شد تا پس از دقایقی همه حضار از مسجد خارج شوند.

حداديان: خصومت شخصي نبود

پيگيري هاي «تهران امروز» براي گفت و گو با سعيد حداديان به نتيجه اي نرسيد اما نزديكان اين مداح در گفت و گو با «تهران امروز» تصريح كردند كه اين حادثه به هيچ وجه خصومت شخصي فرد يا افراد خاصي با حداديان نبوده و ارتباطي بين فردي كه وسط مجلس به حداديان اعتراض كرده و افراد اغتشاشگر وجود نداشته است. اين منبع نزديك به حداديان خاطرنشان كرد كه هنوز ارتباط اين افراد با جريان انحرافي نيز مشخص نيست. البته پيگيري‌هاي «تهران امروز» از كلانتري 108 نواب كه نزديك‌ترين محل به مسجد علي بن ابيطالب(ع) است به نتيجه اي نرسيد چرا كه اين مركز نيروي انتظامي از ماجراي رخ داده در اين مسجد اطلاعي نداشت. حال سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چه كساني و چرا با سعيد حداديان مشكل دارند كه مراسم او را بر هم مي زنند؟ نبايد از نظر دور داشت كه پيش‌ترها بين رئيس‌جمهور و مداحان پايتخت از جمله حداديان روابط صميمي جريان داشت. چه اينكه بعضا رئيس‌جمهور براي عزاداري در مراسم هاي اين افراد حاضر مي شد.

از جمله اين مراسم ها، تاسوعاي سال 87 بود كه محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور در مراسم مهديه امام حسن مجتبي(ع) كه هيات حداديان است حاضر شد. ماجراي جنجال برانگيز حداديان و يكي از نزديكان رئيس‌جمهور به انتشار يك فايل صوتي از يك جلسه عزاداري باز مي‌گردد كه در آن حداديان طي سخناني، صفاتي را به اسفنديار رحيم مشايي و احمدي نژاد منسوب مي كند.

شكايت دولت از حداديان و افتخار وي

اما هر چند حداديان معتقد است برداشت هاي منفي از اظهارات وي صورت گرفته ولي اين امر موجب نشد فاطمه بداغي معاون حقوقي رئيس‌جمهور بعد از منصور ارضي(مداحي كه پيش از اين مورد شكايت دولت قرار گرفته بود) سراغ وي نرود. حداديان در گفت و گويي كه اواخر ماه گذشته با خبرآنلاين داشت، ضمن تاكيد بر اين مسئله كه اين فايل صوتي مربوط به جلسه مناجات در اوايل ماه مبارك رمضان سال گذشته بود تصريح كرد:« در بین دعا که حرفی که بر اساس احترام و بی ادبانه باشد نمی زنم.»

وي همچنين اول ماه جاري نيز به مناسبت ايام فاطميه و در مراسم عزاي فاطمي هدف انتشار سخنان 9 ماه پيش خود را «مظلوم نمایی و بهره‌برداری سیاسی» دانسته بود.حداديان در واكنش به شكايت دولت از خود گفت: «بنده افتخار می کنم که جریان نفاق جدید از من شکایت کرده و این جریان باید به مردم معرفی شود.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
10
همیشه شعبون
یه دفعه هم رمضون
نظرات بینندگان