arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
جوابیه مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

آقای توکلی! داستان "دن کیشوت" را خوانده اید؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر مسئول محترم سایت انتخاب
پیرو درج خبر با عنوان " افشاگری الف در مورد بقایی: ارتباط 45 میلیارد " در آن سایت با کد خبر: 25706
در تاریخ 24/2/1390 ، خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه پیوست اقدام لازم صورت پذیرد.
با سپاس
روابط عمومی مرکز امور
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
در پی انتشار کذبیاتی در سایت الف (متعلق به آقای احمد توکلی) با عنوان "آقای احمدی نژاد و بقایی، بخوانید و پاسخ دهید؛ ارتباط 450 میلیارد تومانی"، "سازمان منطقه آزاد کیش" جوابیه ای منتشر کرده است که در ذیل می‏خوانید:

آقای توکلی! داستان "دن کیشوت" را خوانده اید؟!
با مروری به تاریخ ایران عزیز در می یابیم که در ادوار گذشته استعمارگران اروپایی خصوصاً انگلیسیها همواره درصدد تسلط آشکار و نهان در مناطق جنوبی کشور بوده اند. اسپانیائیها ، پرتقالیها و انگلیسیها بصورت علنی یا از طریق مزدوران دست نشانده خویش سعی در حاکمیت و تاراج جزایر و بنادر جنوبی ایران داشته اند.
در حال حاضر نیز غربیها خصوصاً انگلیسیها با سرمایه گذاری در بیابانهای جنوبی خلیج فارس و تبدیل کردن آنها به بنادر با ظاهر اقتصادی عملاً پایگاههای جدیدی برای مطامع خویش باز کرده اند که آنها در سکون و عدم توسعه جزایر ایرانی نظیر قشم و کیش است .
احداث تالارهاي بين المللي ايران در جزيره كيش، نمونه بسيار كوچك و اخير اين حساسيتها به شمار مي رود. پيش از اين در اجراي پل خليج فارس نيز نگرانيها و حملات زيادي به دولت در برخي رسانه ها و از طرف برخي اشخاص انجام شد.
اما همانطور كه پيش بيني مي شد، در ادامه تقسيم كار ميان سايتهاي زنجيره اي ضد دولت، سايت الف (متعلق به احمد توكلي نماينده مردم محترم تهران) اقدام به تعقيب سوژه سايت تابناك در خصوص پروژه "تالارهاي بين المللي كيش" كرد.
از آنجا كه آقاي توكلي سالهاي متماديست كه نماينده مجلس محسوب مي شوند، از ايشان انتظار مي رفت از موضع دقيق تري به ابراز سخن و تخطئه بپردازند، اما نظر به اصرار ايشان در تشويش اذهان عمومي ذكر نكاتي ضروري مي نمايد.
1- آقای توکلی قبل از پرداختن به ادعاي جديد جنابعالی بايد به موضوع دروغ بي پاسخ اخيرتان بپردازيم. همانطور که مستحضرید قبل از اين با انتشار گزارشي در سایت الف، مدعي رانت خواري و سهامداري آقايان مشايي و بقايي در يك شركت خصوصي شده بودید، كه به شما مهلت و دو پيشنهاد داده شد، كه يا مستندات خود را ارايه دهید، يا عذرخواهي كنید. لیکن متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این خصوص بعمل نیآورده اند .
آقاي توكلي چرا بي آن كه در خصوص مطلب مذكور سندي ارايه كرده و يا از دروغي كه گفته استغفار كرده و از افراد مذكور حلاليت طلب كنید، بازهم اتهام جدیدی طرح کرده اید؟ آقاي توكلي اينجا ايران است و ما مسلمان هستيم، شما بايد يا پاي اظهارات خود بايستيد يا استغفار كرده و حلاليت طلب كنيد.
2- اما در خصوص مطلب اخير "ارتباط 450 ميليارد توماني" كه مربوط به پروژه تالارهاي بين المللي كيش است، سایت شما با انتشار نامه هايي پيرامون اين پروژه سعي در القاي نوعي تخلف داشته كه اگرچه به نظر مي رسد ايشان از اتهامی که وارد کرده اند بازنخواهند گشت اما جهت تنوير افكار عمومي چند پرسش و نكته طرح مي شود:
• جاي بسي شكر است كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و به ويژه طي سالهاي اخير، عملكرد مسوولان به قدري شفاف است كه سایت جنابعالی به راحتي به مكاتبات محرمانه و غير محرمانه مسولان دسترسي داشته و اقدام به انتشار آن براي افكار عمومي كشور مي كنند.
• آقاي توكلي! شما كه اقدام به انتشار نامه هاي مذكور كرده و تلويحا بسياري از مسوولان ارشد و نهادهاي نظارتي كشور را متهم به تخلف كرده ايد، نفرموده ايد كه مشخصاً چه تخلفي صورت پذيرفته و كجاي قانون نقض شده است؟
جهت استحضار جنابعالی با توجه به اهمیت و ابعاد پروژه مذکور، طرح تالارهای بین المللی کیش زیر نظر نهادهای مسوول و نظارتی کشور بوده و هست. فلذا آیا این مصداق بارز تشویش اذهان عمومی نیست؟
• آقاي توكلي! اگر خلافي صورت گرفته و جنابعالي مدعي نوعي همدستي! و هماهنگي! ميان مسوولان كشور شده ايد، چرا بايد بر خلاف بسياري از رويه ها، در گذشته كه شما نيز در جريان آن بوده ايد، اين همه مكاتبات به عمل آمده باشد؟!
• آقاي توكلي! مقدمات اجراي طرح ملي مذكور اتفاقاً‌ بر اساس مستنداتي كه خودتان منتشر كرده ايد! به دو سال قبل باز مي گردد، لطفاً بفرماييد چه شد كه امروز صداي شما بلند شده است؟ آيا آن روز تخلفی در كار نبود؟! آيا نگراني برای بيت المال! از وقتي شروع شد كه پيمانكار انتخاب شد؟
• نماینده مردم محترم تهران، همانطور که مطلعید پیمانکار فعلی آقای فیوضی سابقه اجرای پروژه سالن اجلاس سران در سال 76 را در کارنامه خود داشته و توسط وزارت مسکن برای انجام این پروژه انتخاب شده است.
3- جالب آن که در کل مطلب منتشره در سایت الف، مدعی وجود قرارداد 450 میلیارد تومانی شده اید، آقای توکلی از کدام قرارداد سخن می گویید؟ آیا سندی مبنی بر وجود چنین قراردادی دارید؟
ما که هنوز قراردادی به مبلغ مورد ادعای شما منعقد نکرده ایم!
4- از شما كه تحصیلکرده خارج از کشور، رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران هستید، انتظار برخورد پخته تر و با تجربه تري مي رفت، ليكن انتشار اخبار و اطلاعات آميخته با دروغ و اشتباه از سوي سايت جنابعالي ما را عميقاً در خصوص اعتباري كه از شما مي شناختيم به فكر برد. كه چرا آقاي توكلي با اين سن و سال همچون جوانان جوياي نام و نان به ميدان شهرت طلبي آمده و آنقدر عجولانه مي تازد كه فرق سره از ناسره را تشخيص نمي دهيد.
آقاي توكلي! شما وكيل مردم هستيد آيا در مركز پژوهشهاي مجلس و براي ساير نمايندگان مجلس و موكلان تهراني خود نيز بدون سند، مدرك، تحقيق و بررسي اطلاعات جمع كرده و قانون وضع مي كنيد؟ وقتي رييس مركز پژوهشها اساس كار خود را بر عدم پژوهش و استناد به اطلاعات نادرست بگذارد چه اعتباري به تمامي پژوهشهاي اين مركز در طول مديريت شماست. اگر اين گونه است كه بودجه بيت المال را طي سالهاي گذشته به كل تلف كرده ايد. اگر اينگونه است كه همكاران خود در مجلس شوراي اسلامي را نيز با ارايه اطلاعات غلط تحت عنوان نتايج بررسيهاي مركز پژوهشهاي مجلس، منحرف و مسبب اتخاذ تصميم هاي نادرست براي كشور شده ايد.
سازمان منطقه آزاد کیش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
1
6
آقای توکلی حرف خیلی میزنه و فقط از زمان زمین انتقاد و لاف میاد وهیچ وقت خودش کاری نمیکنه
داود شادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
0
7
جناب توکلی اگر مرد بود،بخاطر اهانتی که به مرجع عالیقدر جهان تشییع حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی کرده بود،از این عبد صالح خدا معذرت خواهی میکرد و حلالیت میگرفت تا فردای قیامت بخاطر این عملش سرافکنده نباشد.
نظرات بینندگان