arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

سردار جزایری: تحریم ها مانع تقویت توان دفاعی ایران نمی شود/آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن با واقعیت کنار بیایند

معاون اداره کل نیروهای مسلح در پاسخ به هرگونه تحریم و قطعنامه در قبال آزمایش های موشکی با تاکید براینکه تحریم ها مانع تقویت توان دفاعی ایران نمی شود، گفت: آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن با واقعیت کنار بیایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا از دفتر سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح، سردارسید مسعود جزایری با غیر پسابرجامی خواندن قدرت موشکی کشورمان، گفت: تحریم ها و قطعنامه ها مانعی برای تقویت اقتدار دفاعی و توان موشکی ایران ایجاد نمی کند.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به واکنش برخی مقامات غربی پیرامون رزمایش موشکی غرورانگیز و موفقیت آمیز نیروی هوافضای سپاه که با نام اقتدار ولایت طی روزهای اخیر برگزار شد، اظهار کرد: غربی ها در دوران مذاکرات هسته ای به خوبی دریافتند که ظرفیت های دفاعی و توان موشکی ایران غیرقابل مذاکره و خط قرمز نظام و ملت ایران است لذا انفعال واتخاذ مواضع شتاب زده، احساسی، فریبنده و پروپاگاندای آنان در برابر قدرت نمایی سپاه و نیروهای مسلح که برای حفظ آمادگی های لازم در عرصه دفاع سرزمینی است هیچ توجیهی ندارد.
وی افزود: آنها باید بدانند همانگونه که اعمال تحریم ها و صدور قطعنامه های گذشته هیچ خللی در روند ارتقای توانمندی های کشور نداشته است، وضع هرگونه تحریم و قطعنامه جدید نیز نه تنها مانعی در این مسیر راهبردی و ضروری ایجاد نمی کند بلکه اصرار بر توسعه و سرعت بخشیدن آن را به دنبال خواهد داشت.
سردار جزایری در ادامه با تأکید بر اینکه هرگونه تحریم مترادف با توسعه توان موشکی از طرف ما خواهد بود، تصریح کرد: غربی ها و به طور مشخص آمریکایی ها درصدد هستند تحت مفهوم پسابرجام، با قرائت های ظالمانه و فاقد اساس و مبنا به گونه ای موذیانه تحریم موشکی را با هدف تضعیف و برچیدن موشک های بالستیک زمین به زمین و متزلزل کردن امنیت و قدرت دفاعی ملت ایران ضمن پیگیری پروژه نفوذ، دنبال کنند.
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به شرایط موجود و فتنه های منطقه ای و توطئه ها و تهدیدات پیرامونی به توطئه گران و بدخواهان ایران اسلامی توصیه کرد بهتر است آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن با واقعیت کنار بیایند و از ماجراسازی علیه ملت ایران پرهیز کنند در غیر این صورت بایستی نظاره گر مطلق زنجیره قدرت نمایی های موشکی سپاه و سایر مدافعین انقلاب و میهن اسلامی باشند.
وی در پایان گفت: توان موشکی عنصر بازدارنده و مؤلفه مهم امنیت ملی کشورمان در برابر زیاده خواهان فرامنطقه ای و غده سرطانی اسرائیل غاصب بوده و ظرفیتی امنیت ساز برای منطقه راهبردی غرب آسیا به شمار می رود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تحریم ، توان دفاعی
نظرات بینندگان