arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

بارزانی بر روند اصلاحات در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در نشست داخلی با اعضای حزب دمکرات این منطقه بر روند اصلاحات در اقلیم تاکید کرد و گفت: اگر اصلاحات به سرانجام نرسد، از بین خواهیم رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش روز جمعه ایرنا، بارزانی در ادامه سخنانش تاکید کرد: ما اصلاحات را از خانه و حزب خودمان شروع خواهیم کرد و از همگان می خواهم در مبارزه با فساد و انجام اصلاحات با ما همکاری کنند.
وی شب گذشته همچنین اعلام کرد: به منظور اجرایی کردن اصلاحات 20 پرونده تخلف مالی را به کمیته مبارزه با فساد حکومت اقلیم کردستان عراق واگذار کرده که در صورت عدم رسیدگی، شخصا به این موضوع وارد خواهم شد.
رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به بحران کنونی اقلیم کردستان عراق استخدام بی رویه کارمندان دولتی در اقلیم را زهر کشنده و یکی از عوامل مهم ایجاد بحران در اقلیم دانست.
بارزانی همچنین ایجاد شغل برای شهروندان اقلیم در بخش کشاورزی و تاسیس کارگاه های خصوصی را به عنوان جایگزینی برای استخدام های دولتی و اقدامی موثر درحل مشکل بیکاری دانست.
بارزانی در ادامه سخنانش اعلام داشت: به منظور یافتن راهکاری برای خروج از بحران کنونی با اتحادیه میهنی کردستان عراق و دیگر احزاب کردی تبادل نظر خواهیم کرد، اما بدون شک مکانیزم جدید هرگز شبیه قبل نخواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به جنگ با تروریست های داعش افزود: مبارزه با داعش هنوز پایان نیافته است چرا که تا زمانی که داعش در موصل باشد، خطر جدی اربیل و دهوک را تهدید می کند.
وی گفت: اگر چه در ابتدای جنگ داعش توانست برخی از مناطق ما را تصرف کند اما نتیجه جنگ مهم است. به گفته وی دست آخر نیروهای پیشمرگه با کمک نیروی ائتلاف توانستند مناطقی را که در جنگ با داعش از دست داده بودند دوباره کنترل کنند.
اربیل در تابستان 2014 با یورش ناگهانی داعش روبه رو شد که بلافاصله با ایجاد یک پل هوایی از تهران به اربیل، کمک رسانی به پیشمرگان کرد برای مقابله با حملات داعش شروع شد و اربیل از سقوط حتمی نجات یافت؛ موضوعی که بعدها مسعود بارزانی در پیامی، به آن اشاره و صریحا از کمک نظامی ایران به کردستان عراق در برابر حمله داعش یاد کرد. 
بارزانی این روزها درگیر دو بحران جدی یکی در حوزه سیاسی و دیگری در حوزه اقتصادی است، بطوری که طی 6 ماه گذشته و با پایان دوره ریاستش بر اقلیم ، منطقه را عملا دچار بحران مشروعیت کرده و تاکنون احزاب مخالف وی با تمدید ریاستش بر اقلیم کردستان عراق موافقت نکرده اند. 
وی همچنین با بحران مالی فزاینده ای نیز روبه روست ، بطوری که مجبور شده است سیاست ریاضتی اعلام نشده ای را در منطقه اقلیم به اجرا بگذارد و این موضوع با نارضایتی های عمومی روبه رو شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان