arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

حائری‌شیرازی:بگذارید مشایی مناظره کند/ برخی فکر می کنند او نابغه است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما از ترس بدآموزی، باب مناظره را مسدود کرده‌ایم، خواستار توجه ویژه به برگزاری جلسات و کرسی های مناظره در حوزه شد و تاسیس یک شبکه مستقل رسانه برای حوزه های علمیه را ضروری دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، عصر شنبه در بازدید از خبرگزاری رسا، از فعالیت های این رسانه حوزوی به دلیل پوشش و انعکاس اخبار حوزه های علمیه و مراجع تقلید قدردانی کرد.
این استاد حوزه علمیه قم، در ادامه خواستار توجه ویژه حوزه به برگزاری جلسات و کرسی های مناظره شد و این مساله را دارای برکات و آثار فراوان دانست.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: بسیاری از اوقات ما به دلیل ترس از نتیجه یک کار، از به مناظره گذاشتن بحث خاصی هراس داریم و به همین دلیل سراغ مناظره نمی رویم که این مساله چندان جالب نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به عنوان مثال دانشمندان کمونیست که منکر خدا هستند، یک سری حرف هایی دارند، مردم ما هم حرف هایشان را نشنیده‌اند، ما می ترسیم اگر اینها حرف‌هایشان را در کشور بزنند چند نفر ملحد شوند و چند نفر مشتریشان شوند، اگر این گونه باشد پس نباید هیچ کاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از مقوله ترس خود را نجات دهیم و اشکالات را با تمام خطرات آن بپذیریم، ابراز داشت: الان در بحث آقای مشایی حرف های زیادی مطرح است که آیا حرف‌های وی نادرست است یا درست؟ بعضی می گویند آقای احمدی‌نژاد به ایشان تعلق دارد و از این جهت تحت تاثیر ایشان است و حرف او را قبول می کند.

آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: اگر یک مناظره برگزار کرده بودیم، این فاصله‌ها کم می‌شد و اینجوری همدیگر را متهم نمی‌کردیم و اینکه در ذهن برخی ها این گونه تلقی شود که ایشان نابغه است، معلوم می‌شد که از این خبرها نیست.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: من معتقدم ما ترسیدیم از اینکه این حرف ها را بیاورند در صدا و سیما مطرح کنند و امر بر برخی از افراد مشتبه و برخی منحرف شوند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: این مساله ممکن است در سطح عامه مردم عوارضی را به همراه داشته باشد، اما در سطح کارشناسان چرا نباید بحث شود آنها که تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

وی برگزاری جلسات و کرسی های مناظره را بسیار پرثمر دانست و بیان داشت: اگر در حوزه علمیه، کرسی ها و جلسات مناظره وجود داشته باشد، طلاب با شرکت و حضور در این مناظرات صاحبنظر و توانمند می شوند

وی با بیان اینکه اشکال ما احتیاط های بیش از حدی است که انجام می‌دهیم، گفت: ما از اینکه مبادا مساله ای مطرح شود و بدآموزی داشته باشد، باب مناظره را مسدود کرده ایم و من انتظار دارم شما در خبرگزاری رسا باعث و بانی شوید تا مناظره در حوزه باب شود.

آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: دوای این گونه مسائل آن است که به دنبال برطرف کردن این نوع کاستی ها باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حوزه باید شبکه رسانه ای مستقل داشته باشد تا بتواند حرف خود را بزند، ابراز داشت: اداره و مدیریت این شبکه باید در دست خود حوزه باشد تا بتواند حرف های خود را از این طریق بیان کند.

وی تاکید کرد: حوزه اگر می خواهد رشید شود باید برای خود زبان و رسانه داشته باشد و البته با سایر رسانه ها هم تعامل و هماهنگی لازم داشته باشد.
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
0
1
بابا تو دیگه کی هستی
نظرات بینندگان