arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

روایت قالیباف از دیدارش با رهبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدباقر قالیباف در سایت شخصی خود نوشته است:

روز شنبه مورخ ۹٠/٢/۱٠ بار دیگر این افتخار نصیبمان شد كه به اتفاق اعضای شورای عالی استان‌ها دیداری صمیمی با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم. در ابتدای جلسه و پیش از فرمایشات معظم‌له، گزارشی از سوی آقای چمران و بنده ارائه شد. سپس حضرت آقا سخنانی ایراد فرمودند كه به نظر بنده حاوی ٢ نكته اساسی بود:

نكته نخست؛ همه باید به قانون گردن نهند و تفسیر این قانون نیز بر عهده شورای نگهبان است. هرچند ممكن است هر كس و هر جریانی به فراخور فهم و جایگاهی كه در آن قرار دارد، برداشت خاص خود را از قانون داشته باشد، ولی در نهایت و در مقام تصمیم‌گیری – بویژه آنجا كه پای سرنوشت یك جمع و چه بسا ملت در میان است - نظر تفسیری شورای نگهبان از قانون است كه باید به مثابه ملاك اصلی و حتمی لحاظ شود. اینطور هم نیست كه شورای نگهبان همواره برداشت ثابتی از یك قانون داشته باشد، چرا كه مجتهدین و حقوقدان ها تغییر می كنند. كما اینكه گاهی یك مجتهد نیز نسبت به یك موضوع در یك زمان یك نظر دارد و زمانی دیگر نظری متفاوت از آن. این یك امر طبیعی است و نشان دهنده اوج قوت فقه شیعه است.

نكته دوم؛ معظم‌له به این سخن حضرت امام (ره) اشاره فرمودند كه حرف مرد یكی نیست، بلكه حرف مرد ٢ تاست؛ چراكه وقتی انسان فهمید، اشتباه كرده، باید بگوید اشتباه كردم و اشتباهش را اصلاح كند.

به نظر بنده، اشاره مقام معظم رهبری به این فرمایش حضرت امام(ره)، در واقع تاكیدی از جانب ایشان است بر مراعات اخلاق در امر سیاست كه بویژه مسئولان نظام باید توجه خاصی به آن داشته باشند.

بدیهی است توجه و اهتمام به این ٢ نكته، راه حل بسیاری از مسائل و مشكلات را پیش پای ما می‌گذارد.

امیدوارم كه خداوند متعال این توفیق را نصیب همه ما كند تا سرباز واقعی رهبری باشیم و برای حل مشكلات كشور و مردم تمام تلاش خود را به كار بندیم.

نظرات بینندگان