arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

مصباحی​مقدم: خاتمی را دفع نكنیم

در حالی كه كمتر از یك ماه تا دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم زمان باقی است، یكی از اعضای جامعه روحانیت مبارز مواضعش را در خصوص برخی چهره​های آن انتخابات مطرح كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی كه كمتر از یك ماه تا دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم زمان باقی است، یكی از اعضای جامعه روحانیت مبارز مواضعش را در خصوص برخی چهره​های آن انتخابات مطرح كرد.

غلامرضا مصباحی​مقدم در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینكه «آقایان كروبی و موسوی اقداماتی كردند كه نشان می داد به خاطر دستمال حاضرند قیصریه را به آتش بكشند كه نشان دهنده عدم التزام سیاسی و اعتقادی آنها به ولایت فقیه و نظام است»، ادامه داد: ولی هاشمی چنین رفتاری نداشته است. ممكن است موضع عده​ای به كنار زدن چهره​هایی مثل هاشمی و خاتمی باشد اما ما چنین موضعی نداریم.

وی با اشاره به اینكه، مقام معظم رهبری در سخنانشان، آقای هاشمی را دفع نكردند، خاطرنشان كرد: گرچه ما پاره​ای از مواضع آقای هاشمی را درست نمی​دانیم و انتظار داشتیم كه در جریانات پس از انتخابات كاملا از رهبری حمایت كنند ولی این كار را نكردند. اما از آنجا كه جذب حداكثری و دفع حداقلی سیاست اعلام شده از سوی رهبری است، این جذب حداكثری اقتضا می​كند كه آقای هاشمی را حفظ كنیم و حتی آقای خاتمی را دفع نكنیم. گرچه خاتمی مواضع مذبذب و به شدت زیر سوالی، در این جریانات داشته است.

نماینده تهران در عین حال متذكر شد: معنای سخنان من این نیست كه همان رفتاری كه با موسوی و كروبی شد را باید با خاتمی هم كرد تا دفع شود. ولی رویكرد به خاتمی باید با رویكرد به هاشمی متفاوت باشد چون منشا بسیاری از مسائلی كه پس از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، خاتمی بود.

 مصباحی​مقدم با بیان اینكه ملاحظاتی نسبت به هر كسی كه در مقام و منسبی هست، وجود دارد، افزود: كما اینكه در دوره ریاست جمهوری آقایان هاشمی و خاتمی هم ملاحظاتی بود و من اگرچه منتقد وی بودم اما برخی معتقد بودند كه مخالفت با او مخالفت با نظام است. اما با توجه به اینكه او رئیس جمهور بود باید ملاحظاتی می​شد. كما اینكه مقام معظم رهبری هم از ایشان دردوره ریاست جمهوری​شان حمایت می كردند و بارها گفته اند كه من وظیفه دارم از دولتها حمایت كنم.

نظرات بینندگان