arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

امام جمعه تهران: ایت الله بهجت می گفت مسئولانی که صادق نباشند روی آرامش نخواهند دید

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دومین مراسم سالگرد آیت‌الله بهجت که با حضور حضرات آیات مصباح یزدی، علوی گرگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، گرامی، مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، موسی‌پور، بنایی، سعیدی، مسئولان استانی و آحاد مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تکیه‌گاه حقیقت بود، گفت: وی حقیقتاً یکی از ابواب رحمت الهی برای عصر ما بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در دومین مراسم سالگرد آیت‌الله بهجت که با حضور حضرات آیات مصباح یزدی، علوی گرگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، گرامی، مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، موسی‌پور، بنایی، سعیدی، مسئولان استانی و آحاد مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تکیه‌گاه حقیقت بود، گفت: وی حقیقتاً یکی از ابواب رحمت الهی برای عصر ما بود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای عرفان و تشرف به محضر امام ‌زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف را دارند، باید بدانند که بدون تفقه در دین و ارتباط با علما کذاب هستند. بزرگانی هستند که فطرت پاک آنها آلوده به هیچ غباری نمی‌شود و آیت‌الله بهجت از جمله کسانی بود که هیچ غبار و ظلمتی به وجود ایشان راه نیافت.

وی با اشاره به رجعت الی ‌‌الله آیت‌الله بهجت قبل از سن بلوغ اظهار داشت: تمام عمر این شخصیت الهی سیر طریق بود. آیت‌الله بهجت جزو کسانی بود که آنچنان نور حقیقت وجودش را پر کرده بود که حتی شیطان جرأت نمی‌کرد وی را وسوسه کند.

صدیقی با بیان اینکه صداقت یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی آیت‌الله بهجت بود و بر آن تاکید داشت، گفت: مردم مکلف هستند که زیر بار حکومت جاهل نروند و مسئولانی که امین و صادق نباشند روی آرامش نخواهند دید.

امام جمعه تهران خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت سری از اسرار الهی بود و موت اختیاری داشت و هیچ‏گاه اسرار خویش را بازگو نکرد. منشأ همه فضایل آیت‌الله بهجت بندگی او بود به‎طوری که هیچ عبارتی جز عبد را روی رساله خود قبول نکرد.

استاد حوزه علمیه گفت: آیت‌الله بهجت از حامیان امام بود و همچون مریدان امام در بیت او حضور پیدا می‌کرد و این حمایت را بعد از رحلت امام از مقام معظم رهبری داشت.

وی تصریح کرد: آیت‌الله بهجت حساسیت بالایی را نسبت به مقام معظم رهبری داشت به گونه‌ای که به او گفت که به هر سفری نرود و برای رفتن به سفرها استخاره کند. ایشان در هر فرصت مناسبی با مقام معظم رهبری مراوده داشتند و بیشترین پذیرش را نسبت به مقام معظم رهبری و بیت ایشان داشتند و از هیچ دلسوزی و حمایتی از ایشان مضایقه نکردند.
نظرات بینندگان