arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵

حمله تروریستی در جنوب بغداد 15 کشته و 30 زخمی بر جا گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در عملیات تروریستی عصر جمعه در اسکندریه ،شهری در حدود 50 کیلومتری جنوب بغداد، 15 تن کشته و 30 نفر زخمی شدند که در میان آنان تعدادی از مسئولان محلی نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، السومریه نیوز به نقل از قاسم رحیم رئیس شورای شهرستان المسیب در استان بابل گفته که این حمله تروریستی توسط یک عامل انتحاری ، در یک ورزشگاه صورت گرفته است.

در این حمله تروریستی ، احمد الخفاجی مدیر ناحیه اسکندریه کشته شده و حسون حسین مسئول گروه حرکت عصائب اهل الحق در این ناحیه زخمی شده است. 

جزییات بیشتری از این حادثه هنوز مشخص نشده، اما منابع گفته اند که منطقه بطور کامل به محاصره نیروهای امنیتی درآمده و آمبولانس ها و خودروهای امدادی در حال رفت و آمد و انتقال مجروحان و قربانیان به بیمارستان ها و مراکز پزشکی قانونی هستند. 

این دومین حمله تروریستی سنگین ، در یک ماه گذشته در استان بابل در جنوب بغداد است. در جریان حمله قبلی عوامل انتحاری داعش با یک دستگاه خودرو سنگین بمب گذاری شده ، به ایست و بازرسی منطقه آثار تاریخی بابل باستانی در حومه حله مرکز استان حمله بردند که طی آن تعداد زیادی کشته و زخمی و چندین خودرو به آتش کشیده شد.

استان بابل از زمستان سال 93 و هنگام آزادسازی شهر جرف النصر(جرف الصخر) از جمله مناطق نسبتا امن عراق محسوب می شود.

نظرات بینندگان